Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Komma direkt till musik mappen i xbmc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Komma direkt till musik mappen i xbmc

Tja
    Har en del musik på xboxen även filmer men när jag trycker på mina filmer eller min musik så kommer man in i en lista där får man välja om man ska gå F drive eller G drive osv massa olika mappar. Sedan får man forstätta klicka vidare till music eller videos.
    Kan man inte fixxa det på nått sätt att man kommer direkt till film/musik mappen när man trycker på min musik eller mina filmer

Antar att du varit och rotat i xboxmediacenter.xml tidigare? Där finns alla sökvägar och de är fullt editerbara i notepad eller dylikt program. Bara att ta bort sådana du inte använder och editera befintliga/lägga till nya.

De är precis som i XBMC's startsida uppdelade i musik, bilder, video och filer. Bara titta omkring lite i xml'filen så bör du se hur du ska arbeta

Comment

jaha så enkelt, tack har fixat det nu

Comment

Har haft samma situation som dig, Sunnis. Hur grejade du? Vore schysst av dig att visa mig ex på hur du fixade. Jag vill gärna komma direkt till Filmer, Bilder osv.

Tack

P1800s

Comment

Jag vill också gärna veta hur ni gjorde. Var inne i xboxmediacenter.xml men jag är inte så bra på sånt så jag förstod inte var jag skulle ändra.

Comment

http://manual.xboxmediacenter.de/wak...figFile&v=147z
            Här finns info hur man gör.

Comment

Jag skulle vilja komma DIREKT till min musik mapp på nätverket när jag går in i MY MUSIC i xbmc:s huvudmeny, inte behöva klicka på någon utav enheterna på högersidan som i sin tur hänvisar direkt till min musikmapp (vilket är det enda jag har lyckats göra nu). Det är säkert så ni andra här vill ha det också, tänkte kolla på länken som "manco" skickade här ovan. Den fungerade igår.. men nu kommer jag inte in där!! Någon som lite snabbt kan förklara VAR i .xml filen man ändrar detta?

Comment

Titta i xboxmediacenter.xml Default är den adress där man hamnar först.

<!-- My Music shares !-->
                <music>
                <default>Din adress</default>

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X