Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SUCK om detta?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• SUCK om detta?

Kamrater,

Har läst alla guider och inlägg om smb och xbmc. Jag blir galen på dessa saker.

Fråga 1

För det första, på min F: i xboxen har jag mappen games (suprise!), under mappen till den är t.ex action, sport, barn, diverse & motorsport. Jag lyckas inte skriva i xml filen på något sätt så att jag i menyerna under games först kommer till mina undermappar, sedan till xbe filerna i respektive kategori.
    Hittade en tråd att "pege63" hade samma problem, men hittade inget svar på hur han eller ni löser detta.

Fråga 2

Sitter bakom en router, DI-604, och kör mot xboxen. IP dator är 192.168.0.157 och xboxen har 192.168.0.193. Att FTP:a till xboxen är inga problem överhuvudtaget, men att XBMC ska hitta filerna på datorn är omöjligt.

Jag har delat ut mapparna säkert, d.v.s skapat enligt guiden en säker utdelning. Jag försöker i xml filen dela ut enligt modellen

"smb://XBOX:xbox@192.168.0.193/movie/"

men får hela tiden "access denied" från xboxen. Brandvägg är avslagen, xbox support i routern påslagen o.s.v

Snälla hjälp mig, jag satt hela kvällen igår med detta. Den XBMC jag använder är från 15/1-05.

Fråga 3

Mitt väder visar London, Ottawa o.s.v. Kan man få den att visa Stockholm t.ex istället.

Erik

Alltså...Du vill streama från datorn till xboxen?

Varför har du då angett ip-nr till xboxen?

Comment

Ops, nej det var fel. Givetvis har jag IP till datorn.

Strema, ja det vill jag

Comment

Antar du har skapat en användare på datorn som heter XBOX med lösenord xbox?

Comment

Har du icq så kan jag hjälpa dig den vägen, går oftast enklare. För du verkar ju vara online nu.

Comment

Men tack för denna tråden då. Den ledde ju långt... Hade samma problem men sen scrollar man ner o då blire icq som forum. Illa

Det är inte jag som är dum, det är alla andra som är smarta.
            Det är inte jag som är dum, det är alla andra som är smarta!

Comment

ja, inte har jag kommit någon vart

Comment

Original inlägg av ekke
                Kamrater,

Har läst alla guider och inlägg om smb och xbmc. Jag blir galen på dessa saker.

Fråga 1

För det första, på min F: i xboxen har jag mappen games (suprise!), under mappen till den är t.ex action, sport, barn, diverse & motorsport. Jag lyckas inte skriva i xml filen på något sätt så att jag i menyerna under games först kommer till mina undermappar, sedan till xbe filerna i respektive kategori.
                Hittade en tråd att "pege63" hade samma problem, men hittade inget svar på hur han eller ni löser detta.

Fråga 3

Mitt väder visar London, Ottawa o.s.v. Kan man få den att visa Stockholm t.ex istället.

Erik
                Som svar på Fråga 1:

Ta upp din EVOX.INI som ligger i roten på C: enkelt förklarat så skall din games sektion se ut enligt följande:

Kod:
                Section "Root"
                {
                	Section "Games"
                	{
                		Section "Action"
                		{
                			AutoAddItem "f:\games\action\"
                			SortAll
                		}
                		Section "Barn"
                		{
                			AutoAddItem "f:\games\barn\"
                			SortAll
                		}
                	}
                }
                Sen är det bara att lägga till sektionerna du vill ha. Glöm inte bort att varje sektion börjar med en { och slutar med en } .

Vad gäller fråga 3 så står svaret i xboxmediacenter.xml som hänger ihop med XBMC :
                Kod:
                <!-- get your area code from www.weather.com its the 4 character, 4 number bit after /local/ !-->
                <!-- unitT is the units for temperature (F or C) unitS is the units for speed (K or M) !-->
                <!-- refresh is the auto refresh time in minutes !-->
                  <weather>
                    <areacode>SWXX0040</areacode>
                    <unitT>C</unitT>
                    <unitS>K</unitS>
                    <refresh>20</refresh>
                  </weather>
                Lycka till.
                Last edited by whopper; 2005-02-04, 23:41.

Comment

fråga 2: jag fick det aldrig att funka med ip-nr heller - men provade med datornamnet istället och då funkade det och funkar fortfarande.

ex.

smb://XBOX:xbox@kakburken/movie/

värt ett försök

fråga 1: funkar inte detta:
                  <myprograms>
                  <default />
                  <bookmark>
                  <name>Action</name>
                  <path>F:games\action\</path>
                  <depth>1</depth>
                  </bookmark>
                  <bookmark>
                  <name>Fiffiga flygspel</name>
                  <path>F:\games\fiffiga flygspel\</path>
                  <depth>1</depth>
                  </bookmark>
                  osv....

Annars tycker jag personligen att det är bättre att ha alla spel direkt i F:\Games eller vilken mapp du nu använder - iaf för smidig åtkomst i xlink osv.

fråga3: inställningar - väder - kan du söka andra orter än default - skriv dock in hela namnet - inte bara stockh tex.

Hoppas att nåt av ovanstående är till nån nytta

Comment

Original inlägg av dano
                    Men tack för denna tråden då. Den ledde ju långt... Hade samma problem men sen scrollar man ner o då blire icq som forum. Illa

Det är inte jag som är dum, det är alla andra som är smarta.
                    Tycker du det är illa om man vill hjälpa till lite mer än att bara skriva här? Ja då får det stå för dig...
                    Ofta hänger felet på en liten miss bara då tycker jag det är enklare att "prata" med personen ist för skriva en massa inlägg fram och tillbaka.

Comment

rikkarden, vore tacksam för den hjälp du skulle kunna ge mig.

Jag är benägen snart att ge upp.

Comment

Whopper skrev:
                        "Vad gäller fråga 3 så står svaret i xboxmediacenter.xml som hänger ihop med XBMC :

Kod:
                        <!-- get your area code from www.weather.com its the 4 character, 4 number bit after /local/ !-->
                        <!-- unitT is the units for temperature (F or C) unitS is the units for speed (K or M) !-->
                        <weather>
                        <unitT>C</unitT>
                        <unitS>K</unitS>
                        <refresh>20</refresh>
                        </weather> "

Så ser inte min xboxmediacenter.xml ut, jag hittar inte någonstans något som ser ut som dom raderna, jag har vad jag tror är den senaste xbmc..

Comment

Original inlägg av ArchangelSweden
                          Whopper skrev:
                          "Vad gäller fråga 3 så står svaret i xboxmediacenter.xml som hänger ihop med XBMC :

Kod:
                          <weather>
                          <unitT>C</unitT>
                          <unitS>K</unitS>
                          <refresh>20</refresh>
                          </weather> "

Så ser inte min xboxmediacenter.xml ut, jag hittar inte någonstans något som ser ut som dom raderna, jag har vad jag tror är den senaste xbmc..
                          Jag har en riktigt g:a version av XBMC och trodde att cfg-filen ser likadan ut som tidigare. Sorry för det. Kanske dax att uppgradera.... men... min XBMC funkar ju så varför byta

Comment

Hej igen,

Tänk att jag löste mina problem till slut. Jag slet mitt hår i förtvivlan i fredagsnatt när jag försökte få det och fungera. Jag provade router inställningar, köra utan brandvägg o.s.v. Till slut gav jag upp.

Formaterade HD och installerade om XP. Under installation av XP får man frågan till vad ska datorn heta, default föreslår den "ARBETSGRUPP" jag ändrade detta till "HEMMA". Efter installation så fungerade allt så himla bra

Knepigt, jag tror jag glömt att datorn tillhörde "ARBETSGRUPP" och inte "MSHOME" eller "HEMMA" som jag trodde. Fast det var ju typ 2 år sedan jag installerade XP.

Nu är jag så nöjd. Mitt tips till er som har problem, släng in XP igen, så svårt är inte det.

Hej på er.

Comment

kan man inte kolla vad man har döpt xp till nånstans?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X