Halloj,
Har letat runt lite efter lite svar på de frågor som kommer nedan, men antingen är jag blind eller så står helt enkelt inte svaren någonstans ;-)
Spaltar upp lite så att det blir kortfattat.
Har:
- XBOX, moddad.
- Mediacenter installerad och fungerande.
- Samsung Z3 projektor med HDMI ingång.
- Tillgång till diverse filmsekvenser i HDTV-format.
Vill:
- Kunna projja i HDTV format, och ja projjen klarar av det.
- Gärna köra HDMI kabel så långt som möjligt, då den tar lite mindre plats än komponent.
Önskade svar:
- Jag har hittat en kabel som ger HDTV utgång till xbox:en, men på den finns ingen HDMI kontakt, utan det är komponent.
- Någon som känner till någon kabel som har en HDMI kontakt, om inte är det kanske någon som känner till någon bra adapter från komponent till HDMI?
- När väl den kabeln finns på plats, klarar Mediacenter av att spela upp i HDTV upplösning?
Tack på förhand
Cybbe
Har letat runt lite efter lite svar på de frågor som kommer nedan, men antingen är jag blind eller så står helt enkelt inte svaren någonstans ;-)
Spaltar upp lite så att det blir kortfattat.
Har:
- XBOX, moddad.
- Mediacenter installerad och fungerande.
- Samsung Z3 projektor med HDMI ingång.
- Tillgång till diverse filmsekvenser i HDTV-format.
Vill:
- Kunna projja i HDTV format, och ja projjen klarar av det.
- Gärna köra HDMI kabel så långt som möjligt, då den tar lite mindre plats än komponent.
Önskade svar:
- Jag har hittat en kabel som ger HDTV utgång till xbox:en, men på den finns ingen HDMI kontakt, utan det är komponent.
- Någon som känner till någon kabel som har en HDMI kontakt, om inte är det kanske någon som känner till någon bra adapter från komponent till HDMI?
- När väl den kabeln finns på plats, klarar Mediacenter av att spela upp i HDTV upplösning?
Tack på förhand
Cybbe

Comment