Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Undertext utanför bild?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Undertext utanför bild?

När jag kollar på film så hamnar undertexten EN LITEN bit för långt ner. Så här har det inte varit förut. Den har hamnat där jag själv valt att den ska vara på "screen calibration" förut. Nu spelar det ingen roll hur jag sätter den där, den flyttas inte något i filmen sen.
    Har provat och bytt från 4:3 till 16:9 m.m. Bytt version av XBMC, tagit bort inställningarna i tdata-katalogen face008. Inget verkar hjälpa.

Någon som har en bra lösning?

Gå in på inställningar/film kallibrera du klickar flera gånger på knappen så du kommer längst ner i mitten raden den kan du då föra upp eller ner.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
      Gå in på inställningar/film kallibrera du klickar flera gånger på knappen så du kommer längst ner i mitten raden den kan du då föra upp eller ner.
      Men läste du inte vad jag skrev?
      ...
      Jag skrev att det kvittar vart jag sätter texten på kalibreringsmenyn, den flyttas inte sen när jag sätter på filmen..

Comment

Det ska den göra ta bort dina inställningar i Udata,Tdata, även i msdash under memory för XBMC
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X