Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Path i xbmc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Path i xbmc

Har nu xbmc som dash och problemet är att när jag trycker t.e.x på film eller musik så kommer ju alla partioner upp och jag vill att jag kommer direkt till film.

Jag har editerat .xml filen i mappen xbmc så att den ska hitta men ikke.
    Måste man även editera .xml filen som ligger i roten på C:?

Got it

Det är altså xml filen som ligger i C: som gäller,jag hde även en i F\Apps som inte gäller.
    I fall nån annan undrade...

Comment

Är det till Film mappen eller direkt till filmen du vill komma?
      Du kommer ju direkt till den utdelade mappen tex Film1, har du delat ut flera partioner på din HD ser du alla pluss dina utdelade mappar åxå.
      Jag delar bara ut mapparna music, film & jag skriver inte in något alls i min XML fil, jag kör DHCP.
      Ja din XML fil måste se lika dan ut i C som under XBMC.
      Last edited by pege63; 2005-03-29, 10:54.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det är endast xml filen på c: du behöver när du kör xmbc som dash. Ta bort den som ligger i E:\Apps\XMBC.
        Om du vill hamna i t.ex. F:\Filmer när du går in på "Mina Filmer" i xmbc editerar du xml-filen och lägger till sökvägen mellan <default>och</default> under movies sektionen. Har ej filen framför mig nu så bättre än så kan jag inte beskriva det.

/cse

Comment

Original inlägg av cseknc
          Det är endast xml filen på c: du behöver när du kör xmbc som dash. Ta bort den som ligger i E:\Apps\XMBC.
          om du startar upp xbmc från Avalaunch eller liknande så måste du även ha xml filen på E: och det gör man ibland även om man har XBMC som dashboard..
          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

iofs sant. Men då funkar det ju lika bra att köra en IGR så slipper man kopiera xml filer kors o tvärs... Om man nu har IGR dvs...

Comment

tar längre tid att göra en IGR
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

hehe

Tack för alla svar..
                jag kör numera med en xml i bägge..

:-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X