Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dvd image

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• dvd image

Tjena! Går det på nått sätt att spela upp en dvd image på xboxen?

jo över nätverk (smb)
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

finns det nån guide på hur detta skulle gå till?? e förbannat trött på att glo på film vid datan...... e för snål för att bränna.........

Comment

http://manual.xboxmediacenter.de/wak...wToSamba&v=15w
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Länken funkade inte

Comment

Jag provade att gå in på www.xboxmediacenter.de och välja online manual där men den verkar inte funka för det kommer itne upp nånting. Jag får väll vänta tills den funkar igen.

Comment

hmm ser sidan är ner just nu..prova denna fungerar bra http://www.freewebs.com/sbmguide-svenska/
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

lite problem med vissa image filmer

Vissa filmer kan xbmc inte spela upp... varför tro?
                Filmerna har olika storlekar från 4,1 till 4,4 gig.
                Dom största funkar med så det har inget med storleken att göra, den senaste som inte funkar att stream är runt 4,1 gig.

Vad kan vara fel? nåt med image filen tro... eller är det min version av xbmc som strular, har nån verre från början av januari -05.

Please help

Comment

detta sker därför den första vob filen i img filen inte är filmen utan bara en förtext eller annat..det du kan göra är att packa upp img filmen med WinRar och starta den rätta ifo filen för hela filmen.
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

ok tack

ska bara fösöka minnas detta nästa gång

Comment

Att döpa om filmen till .iso istället för .img funkar för mig men då tappar jag texten istället, finns det nått annat alternativ, surt när det inte funkar

Comment

jag kör xbmc rel rs , smb klickar på den packade filmen och efter ca 30sek
                        körs filmen igång för att få text trycker jag vit knapp på kontrollen
                        väljer aktivera sub...
                        och väljer undertext1,2,3eller4 vilket språk jag nu vill ha
                        så alltså jag slipper packa upp till img och sen bränna
                        sparar massor av tid packa upp och bränna är ju så traaadiiigt : )

Comment

jo gillar nu när man slipper packa upp en dvd image ...Placeholder börjar fungera bra nu också (DVDmenyer)
                          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Vad är det här placeholder för nåt?
                            Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Comment

se nedan
                              Last edited by mysiskatten; 2005-08-23, 10:02.
                              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X