Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flera versioner av XBMC samtidigt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flera versioner av XBMC samtidigt?

Hej

Jag har lyckats sabba min XBMC. Provade att ftp:a en nyare version och sen startar inte XBMC alls. Det står loading,sen går det tillbaka till meny. Går det att lägga över flera olika versioner av XBMC och ha dom på XBOX samtidigt?Och varför startar inte MC överhuvudtaget nu?? Anledningen till att jag skulle byta version var för att DVD meny inte funkade när jag streamade IMG dvd film och jag tänkte prova en nyare version

Kolla din evox.ini fil vart den pekar på tex:
    Item "Media Center", "F:\Apps\Xbmc\default.xbe"

Du kanske har den på en annan part eller så har du missat ngn fil när du FTP över till din XBMC mapp, rekomenderar att man inte kopierar över den gammla utan tar bort allt & sedan koierar in nytt matrial igen.
    Glöm inte ta bort i Utada/Tdata
    Last edited by pege63; 2005-03-31, 12:33.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

!!"#¤%&/()=
      adda 16db fläkt 27cfm (numera 56 grader cpu).
      numera kortslutet mammakort

Comment

Ok

Vart hittar man evox.ini ? Jag är grön på detta men det är grymt coolt med XBMC.Nån som vet om det går att ha 2 versioner på BOXEN samtidigt? Och om det funkar med DVD meny på nyare XBMC

Comment

Evox.ini hittar du i rooten på C:\ ixboxen.
          Ja du kan ha flera versioner av XBMC på din box, du får göra meny till var & en av dom.
          Nej DVD menyer funkar ej i XBMC just nu
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Om du har flera versioner av XBMC kan du få problem om deras inställningar i e:\udata\0face008 av någon anledning krockar med varandra.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Japp men jag har sett att i Udata\0face008 lägger den till extra tecken om man har flera, men det är ju onödigt att ha flera versioner tar bara upp plats

Comment

SÅ det bästa sättet för mej att få igång det igen är att ta bort XBMC helt och lägga tillbaka orginal mappen eller den nya igen?

Comment

Ta bort allt i XBMC mappen i xboxen, FTP in den nyare versionen, ta bort 0face008 / Udata/Tdata, ta även bort XBMC i MEMORY i MSdash, boota om prova igen.
                  Lägg till i evox.ini : Item "Media Center", "F:\Apps\Xbmc\default.xbe" har du det på E så sätter du Item "Media Center", "E:\Apps\Xbmc\default.xbe"

Comment

OK

Ska prova det direkt när jag kommer hem. 1 sista fråga...*S* Vart/hur tar jag bort XBMC i MEMORY i MSdash?
                    Last edited by tjtj; 2005-03-31, 16:09.

Comment

I MSdashen under memory där du ser dina sparade filer för spel mm

Comment

Ok

Det gör man alltså i concollen,inte via FTP?

Comment

ja i MSdashen inte FTP

Comment

Tackar för alla svar på min nybörjar frågor!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X