Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Media center version, o lite annat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Media center version, o lite annat

Hej!

Har lite problem med media center, tänkte först höra var man kan se vilken version/build man kör...

Sen har jag ett problem till, när jag ska köra mp3 över en utdela mapp, från min dator, så laddar xboxen listan, men om jag pillar runt lite tex går ut ur "Min musik", med musik på och sedan öppnar " Min musik: mappen" igen så hänger sig hela boxen... Någon som vet vad som är fel...
    (Har en jävla massa mp3r i den utdelade mappen, dock ligger dom i kataloger, så det borde inte vara några problem med det el?)

Sedan tänkte jag höra om man kan köra random eller motsvarande när man spelar upp musik ur en mapp...
    Last edited by Peppe80; 2005-04-23, 14:29.

Om du går till System info sidan så borde det stå "Build" nånstans, där borde det stå ett datum..

Att du har väldigt många mp3 eller mappar borde inte göra så att xbmc häger sig. Kan bara rekomendera att du tar hem den senaste builden du hittar och rensar bort allt som har med den gammla och göra..

Comment

Jag uppdaterade min XBMC idag, drog ner en ifrån xbins (xbmc-2005-05-30.rar) och packade upp den på min dator, efter detta tog jag bort alla mappar på c:\ på box som hade med XMBC att göra.
      Tog sedan bort "0face008" i E:\UDATA och E:\TDATA.
      Efter detta FTP:ade jag upp min nya version till boxen och startade, glad över att se ett nytt skin och trodde allt var fräsht och nytt nu.
      Tog sedan en titt under Systeminfo och fann detta:

Build: XBOX Media Center 1.1.0
      XBMC Compile Date: May 30 2005
      Mplayer Version: Mplayer dev-CVS-050530-12:06-3.3.3. (May 30 2005)
      Allt ser ju ut att stämma utom Build versionen som jag nästan är säker på att innan uppdateringen också var 1.1.0. Stämmer mina misstankar?
      Nån som har koll på vad som kan vara galet eller är jeg helt rätt ute?
      Last edited by dorfmeister; 2005-06-06, 01:36. Anledning: Komplettering

Comment

Det är rätt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X