Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krash efter fel instalation av xbmc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Krash efter fel instalation av xbmc

När jag försökte instalera xbmc som dashboard så gjorde jag så här: Jag döpte deafault.xbe till xboxdash.xbe och sen bytte jag ut den mot orginalfilen som låg på C.
    Sen la jag in XboxMediaCenter.xml på C.
    Och sen startade jag om xboxen.
    Och fick se en svart bild med röd text som det stog så här:

XBMC Fetal Error:
    Invaild or missing <home>tag in xml-no skins found

Init network using static ip...
    IP Address: 192.168.0.3

Starting FTP server...
    FTP server running on port 21, loggin:xbox/xbox

Så vad ska jag göra?
    Ps. det går inte att FTPa till xboxen men det går att starta superdisc.
    Last edited by dole; 2005-05-03, 22:13.
    Här är mitt egna onlinespel: gsrpg.tk
    Och här är mitt egna forum: gsrpg.tk

boota superdisc ftpa till boxen

döp om till evoxdash.xbe eller det ditt bios botar på sedan måste sökvägen till XBMC vara rätt i xbmc.xml filen under c: ex <home>E:\Apps\XBMC\</home>

kika här vad ditt bios bootar på http://manual.xboxmediacenter.de/wak...CAsDash&v=1ee5
    Last edited by mysiskatten; 2005-05-03, 22:59.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

helt onödigt när man nu kan skriva in hela sökvägen i EvTool för att just xbmc.xbe skall starta direkt i F:\Apps\XBMC\xbmc.xbe så varför krångla med namnbyte osv, osv skriv in first boot som F:\Apps\XBMC\xbmc.xbe
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

då byter du ju ändå namn till den till xbmc.xbe från default.xbe........eller ?
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Opps behåll det andra då se om det funkar åxå menar det är ju lättare så än & ändra filnamn i C root
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tack för bra svar men det är bara ett problem, jag kan inte ftp:a till xboxen.

Comment

Original inlägg av dole
              ...men det går att starta superdisc.

du har ftp om du kan starta superdisc (superdiscen har ftp på skivan).

så stoppa i superdisc och prova att ftpa, kolla vilket IP din box har när du startat med Superdisc.
              Last edited by mysiskatten; 2005-05-04, 22:42.
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Jag har provat det men när jag fått kontakt med xboxen står det att det är fel lösenord men jag har redan lyckats förstöra xboxen nu så jag får lämna tillbaka den och få iordning.

Comment

hur menar du att du lyckats förstöra XBOXen, du har ju bara misslyckats med att lägga xbmc som dash....
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Jag testade att få in evoX som dash igen med en cd och så råkade jag trycka på flash och den stannde i slutet så jag stängde av den och sen så när jag startade den igen så sattes den först på i en sek och sen stängdes den av och så gorde den det några ggr ca.2 ggr och sen blinkade rött/grönt och skärmen var helt svart under hela tiden.

Comment

Att folk inte lär sig

Comment

Ja,Ja men nu har jag iaf fått tillbaka xboxen och den fungerar nästan som den ska men jag vill fortfarande ha xbmc som dashboard så att fläkthastigheten kan vara på 100% så nu ska jag vänta och se vad ni som kan detta säger och göra det...
                        Jag har sökt lite och hittade en cd som hette *********** så jag undrar hur man kan instalera xbmc därifrån?
                        Men jag såg att man formaterade hela hårddisken om man använde den så jag undrar om det också stämmer?

Comment

Du installerar en nu XBMC genom att ta bort den gammla & FTP över den nua i XBMC mappen, ta bort 008face i Udata/Tdata, ta bort savesen i MSdash boota om

Comment

Men jag funderade på att skicka över biosen till datorn och ändra fläckt hastigheten i evtool eller vad det heter, men det är bara ett problem...Vart hittar jag biosen?
                            Jag tittade på C:/BIOS men där fanns det många olika .bin filer så vilken ska jag ta?om det är där den rätta BIOSEN är...

Comment

fläkt hastigheten kan du ändra i XBMC
                              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X