Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det finns stöd för dvd menyer i XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tror de har å göra med om dom heter r00-r01-r03 osv eller part01-part02-part03 osv ....vill minnas att de bara e den r00 som funkar.Men det ser du i xml filen vilka som kan spelas upp

Comment

• hmm

Du menar att om jag ställer mig på 00 filen så kan den spela upp filmen utan att packas upp?

I så fall blir man ju glad att slippa packa upp skiten

Comment

• Original inlägg av tvniklas
        Du menar att om jag ställer mig på 00 filen så kan den spela upp filmen utan att packas upp?

I så fall blir man ju glad att slippa packa upp skiten

Jo,....eller tror filen måste heta .rar för att den ska synas i XBMC under "my movies"

om du inte editerat XBMC dvs så att den ska visa filer med filändelse 00.
        Last edited by mysiskatten; 2005-09-28, 00:00.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

• :-)

Du hjälper mig som vanligt mysiskatten :-)

Comment

• Jalla! det har inte att göra med om filerna heter r00-r01-r03 eller part01-part02-part03 osv (har testat).

Ingen som vet?

Comment

• Hur har du packat filmen? Är det en dvdr image du packat?
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

• Har packat dvdr image med win rar på gammalt vis så att det blir .r00 .r01 osv

Comment

• På vilket sätt fungerar det inte?

en av filerna(den sista) måste ju heta ".rar" för att kunna se den under "my movies"

vilket build datum har du på XBMC?
                  Last edited by mysiskatten; 2005-09-28, 13:04.
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

• alla releaser jag tar hem i original typ "Batman.Begins.2005.CUSTOM.SWESUB.DVDR-ESB" fungerar att spela upp i mediaplayern med menyer och allt, utan att jag behöver packa upp dom. Men om jag skulle packa upp den ändå för skojs skull och sedan rara den igen så den ser ut som den gjorde innan, så fungerar det inte längre, och då är frågan varför? förstår du nu?

Min build heter XBMC-CVS_2005-09-27-T3CH

Comment

• vad för version av winrar har du? kan vara något med att xbmc inte stödjer äldre versioner av winrar. Äldre versioner av winrar kör med äldre typ av komprimerings Algorithm.

bör vara ok med 3.4.X/3.5.X

edit: en sak till filerna du gör sk vara "stored" INTE komprimerad alltså, annarsf ungerar det inte.

http://usenethelp.abmefaq.net/WinRar.html
                      Last edited by mysiskatten; 2005-09-28, 23:41.
                      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

• Lite fel forum för att snacka piratkopior eller?
                        Min mor var en god vän till min far
                        Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

• Lurvenpajsen! vi pratar inte piratkopior läs hela storyn innan du yttrar dig

Mysiskatten fungerar detta för dig?

Comment

• Tack mysiskatten det var "lagra" som var problemet

Comment

• hmm

Ok.Nu har jag fattat hur man startar rar filen,så att filmen startar.
                              Ibland så startar filmen bara automatiskt och ibland så kommer jag direkt till nåt meny läge.
                              Problemet är hur atr jag mig vidare där ifrån?
                              Verkar inte som om nån knapp funkar. givetvis handhavande fel,men vilket?

Vore ju kul att kunna välja subs,audio osv...
                              Tacksam för hjälp

Min build heter XBMC-CVS_2005-09-27-T3CH

Comment

• Hur gjorde du innan? Det är ju bara att göra på samma sätt, tryck meny på fjärren! så kan du välja subs och audio.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X