Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det finns stöd för dvd menyer i XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

men jisses den kör ju med den utan att du skriver något.. kom igen när du lyckas få meny på en (img dvd) eller på en dvd-rom..
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

dvdplayerbeta ska fortfarande fungera om man tittar i källkoden:
      http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.p....cpp?rev=1.253

(leta på dvdplayerbeta)

Comment

Är det verkligen det som styr om man kör dvdspelaren som ska hantera menyer??

inte den bästa på C++ så du har säkert rätt men jag får det inte att fungera med dvdplayerbeta iallafall..
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Jag provade igår kväll, menyer fungerade på 3 av 4 dvd-images varav 1 av de 3 fungerande mindre bra (krysslådan hängde sig rätt så fort). Sen har jag problem att navigera i menyn, verkar som om man behöver mappa om lite knappar. :-P

Comment

coolt det fungerade alltså att få menyer på img filer som man körde över SMB från datorns HD? eller gör du på något annat sätt?

Ska testa när jag kommer hem
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Jepps, jag kör mina img-filer via samba.

Comment

Original inlägg av l2obban
                dvdplayerbeta ska fortfarande fungera om man tittar i källkoden:
                http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.p....cpp?rev=1.253

(leta på dvdplayerbeta)
                Stämmer det? Om du kollar i metoden CApplication::PlayFile() så ser du att lite viktig kod är bortkommenterad.

Men den koden kanske inte var bortkommenterad tidigare.

Edit: koden kommenterades bort i version 1.472 av Application.cpp, vilket innebär att om man kör en XBMC kompilerad före 24 april borde det funka att sätta dvdplayerbeta i XboxMediaCenter.xml.
                Last edited by thurgood; 2005-05-19, 12:42.

Comment

Original inlägg av thurgood

Edit: koden kommenterades bort i version 1.472 av Application.cpp, vilket innebär att om man kör en XBMC kompilerad före 24 april borde det funka att sätta dvdplayerbeta i XboxMediaCenter.xml.
                  Jag rotade runt lite i samma fil och kom fram till samma sak. Dock så kommer menyerna fram hos mig och jag har ej ändrat nåt i min Application.cpp. Drog ner en cvs för någon vecka sedan. Nåt mer kanske är ändrat?

Jag ska prova att ändra min application.cpp ikväll och se om det blir någon skillnad.

Comment

fungerar inte för mig kör ny kompilerad från igår (testat 15 st olika img filer)
                    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av l2obban
                      Jag rotade runt lite i samma fil och kom fram till samma sak. Dock så kommer menyerna fram hos mig och jag har ej ändrat nåt i min Application.cpp. Drog ner en cvs för någon vecka sedan. Nåt mer kanske är ändrat?
                      Jag testade precis med tre olika builds, en från 22 april, en från 2 maj (IND-releasen) och en från 17 maj. Med dvdplayerbeta satt i XboxMediaCenter.xml funkade menyerna i en img-fil med xbmc från 22 april, men inte med de från 2 maj respektive 17 maj. Med de två startade filmen direkt.

Comment

yes yes....
                        det funkar med XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-04-22 [Y] releasen

menyer funkar men på en del dvd blir det blinkande små fyrkanter,troligen beror det på codecs eller att det är en beta.......jag tror mer på det senare

edit....
                        jag streamar med ccxStream server om nån vill veta

Comment

Alltså så är dvdplayerbeta borta från och med maj nån gång...

Och tänk på att att dvdspelaren är en TIDIG BETA så små gröna boxar/pixlar i filmen och att man inte kan navigera i menyn är bara räkna med. Kommer säkert vara mer fel...
                          Det är därför dom inte gjort på nått lätt sätt att få igång dvdpselaren för att slippa alla frågor och kommentarer om dvdspelaren eftersom det är en BETA (jag skulle snarare klassa den som ALFA eftersom den inte är öppen att testa)...

Comment

Då har man XBMC med dvdspelaren igen...

Gå in i application.cpp och ta bort // framför alla rader
                            //else if (strcmp(g_stSettings.m_szExternalDVDPlayer, "dvdplayerbeta") == 0 &&
                            // (item.IsDVD() || item.IsDVDFile() || item.IsDVDImage()))
                            //{
                            // strNewPlayer = "dvdplayer";
                            //}
                            kompilera om.
                            Sen måste ni självklart skriva in dvdplayerbeta i xboxmediacenter.xml...

Comment

tack
                              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av ktd
                                Då har man XBMC med dvdspelaren igen...

Gå in i application.cpp och ta bort // framför alla raderkompilera om.
                                Sen måste ni självklart skriva in dvdplayerbeta i xboxmediacenter.xml...
                                Är inte detta redan fixat i den senaste Vers?
                                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X