Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det finns stöd för dvd menyer i XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det är en helt annan sak!

1. Du kan inte streama DVD images med dvdx!
    2. Du ka ninte använda fjärr i dvdx.
    2. Du kan inte köra DVD filmer i högupplösning (480p, 720p, 1080i)! Det kan man i Avalaunch så kör hellre Avalaunch om du kör med extern dvdspelare. I Avalaunch funkar fjärren oxå.

Nu förtiden behöver man INTE ändra i cvsen för att använda beta dvdn i xbmc. Allt man gör är att skriva in dvdbplayerbeta som extern dvdspelare i xbmc.xml och sen startar dvdimagen med PLACEHOLDER i contextmenyn...

Comment

PLACEHOLDER i contextmenyn...

va ??? vart e de??

Comment

Om du ställer dig på filen och trycker på TITLE (på fjärren) så kommer en meny fram... Typ som högerklick i Windows...

Comment

hmm jaha....har ingen fjärr

Comment

Original inlägg av Jalla
            hmm jaha....har ingen fjärr
            tssss

Använd VIT på handkontrollen...

Comment

Nu förtiden behöver man INTE ändra i cvsen för att använda beta dvdn i xbmc. Allt man gör är att skriva in dvdbplayerbeta som extern dvdspelare i xbmc.xml och sen startar dvdimagen med PLACEHOLDER i contextmenyn...
              Och du har just räddat min kväll med hela första säsongen CSI och alla andra jävla dvd-images jag har haft problem med! Jag älskar dig! TACK!
              ÄNTLIGEN!!!

Comment

Kul att man kan hjälpa nån iaf...

Comment

Original inlägg av ktd
                  Kul att man kan hjälpa nån iaf...
                  Du hjälpte mig... Tills jag märkte att undertexterna av någon anledning inte fungerade. Fungerar om jag kör utan dvdplayerbetan, men när jag kör med menyer och allt blir det inga. Tips?

Comment

kan du inte välja sub när filmen rullar från OSD?... lär dig engelska är ett bättre tips.
                    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av mysiskatten
                      kan du inte välja sub när filmen rullar från OSD?... lär dig engelska är ett bättre tips.
                      Det där är ett sånt sällsynt löjligt och töntigt svar. Det är som att klaga på någon som inte gillar filmjölk och säga "lär dig gilla det istället".

Dels föredrar jag undertexter även på engelska filmer eftersom det t ex kan vara så att jag inte kan ha på någon volym att tala om, vilket gör att mycket går förlorat. Dels kan det vara svårt när man tittar på franska, italienska, serbokroatiska eller vilka jävla filmer som helst, eftersom jag inte kan dessa språk tillräckligt bra. Men det är klart, tittar man mest på Armageddon som du kanske gör så behöver man inte mer än, danger, love, war, och fuck för att filmupplevelsen ska bli total.

Jag avskyr verkligen folk som ska försöka vara bättre än andra genom att komma med ett av det töntigaste exemplet på deras språkliga och intellektuella kapacitet genom att hävda att "alla som använder undertexter är sämre än jag".

Väx upp och skaffa lite perspektiv din illitterata småhandlare.

Comment

Ok
                        fungerade inte det första tipset?
                        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av mysiskatten
                          Ok
                          fungerade inte det första tipset?
                          Givetvis inte, och jag betackar mig från dina framtida "tips" i samma anda.

Comment

Håller med swedan....
                            Respekt för mysiskatten borde nu vara nere i noll !!

Comment

Och vad var det för fel på det "riktiga" tipset, eller du kanske inte förstod att han föreslog att du skulle prova On Screen Display menyn för att aktivera subtitle?
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                                Och vad var det för fel på det "riktiga" tipset, eller du kanske inte förstod att han föreslog att du skulle prova On Screen Display menyn för att aktivera subtitle?
                                Det här torde vara utagerat nu, men som jag skrev fungerade inte det enda tips han egentligen kom med, och det trodde jag lite utav framgick i mitt något cyniska svar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X