Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med att spela .rar filmer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• problem med att spela .rar filmer

Hej!

Har lite problem med att spela upp filmer som ligger rar:ade, en kompis säger att han kan göra det, dock vet han inte varför jag inte kan...

Jag kör senaste xbmc, det står tom .rar i xml filen för videoextensions, men den börjar inte spela upp dom... Någon som kan spela upp dessa och har tips på vad som kan vara fel?

är filmen i en enda rar så kan du spela den är den i flerar rar typ 50st så är det svårare...då får du packa upp den.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Det går bra att spela upp den även om den är uppdelad i flera rar:ar oxå, men det funkar inte med rarade .avi-filmer t.ex. divx.

Bara skapa en spellista om du vill att den ska spela upp flera rarar efter varandra.

Comment

hur gör du när filerna ser ut såhär då "hbs-fight.club.r06"

lägger du till alla filändelser .r00 -r92 i xbmc.xml ?

ex ".r01" syns ju inte i xbmc om det inte ligger i <videoextensions> i xbmc.xml
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Det kan man ju göra om releaserna är rarade på det sättet, bara för att kunna se filerna.

Är releasen rarad med .....part1.rar, .....part2.rar osv osv, så är det ju inget problem eller hur?

Huvudsaken är väl den att det går iaf att spela upp en rarad film....

Comment

sant. Har aldrig testat, jag brukar packa upp och se men det låter som du har rätt
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

tackar för svaren...

Lite synd att dom inte kanfixa det med uppdelade filer, det är ju dock vanligast.
              Inte många filmer som är rar:ade till en fil...
              det med att den inte klara divx/xvid är det pga cpu?

Comment

Original inlägg av Peppe80
                tackar för svaren...

Lite synd att dom inte kanfixa det med uppdelade filer, det är ju dock vanligast.
                Inte många filmer som är rar:ade till en fil...
                det med att den inte klara divx/xvid är det pga cpu?
                Ett rararkiv ska packas upp, orkar man inte det behöver man inte tanka ner det öht...

Comment

Original inlägg av ron
                  Ett rararkiv ska packas upp, orkar man inte det behöver man inte tanka ner det öht...
                  Vadå det kan väl vara najs och slippa packa upp det?!

Comment

ron, du kanske kan bli min privata upp-packare, du verkar tycka det är livet

Comment

Original inlägg av Peppe80
                      ron, du kanske kan bli min privata upp-packare, du verkar tycka det är livet

Inte precis. Har själv ca 340GB med dvdfilmer, alla i rar (använder DC flitigt). Inget krångligt med det. Men det är så det är...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X