Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göra XBMC till ens dash?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Göra XBMC till ens dash?

Soz för alla inlägg, men vill bara veta om någon kan svara om man kan göra så att när boxen startar så går den direkt in i XBMC, så jag styr allt därifrån.

Både hur man gör det och sedan hur man går tillbaka när man är där inne, så man kan nå andra prog på boxen.

Tack för hjälpen

http://manual.xboxmediacenter.de/wak...CAsDash&v=1ee5
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Tack, har läst texten ett antal gånger och börjar fatta lite av den. Saken är att dom om hur ett fel sabbar allt, vette fan om jag känner för att testa o sen sabba något. Finns det inget enklare sätt att förklara, typ 3 steg=P

Vill inte testa o sen förstöra, trodde det räckte med att dra en fil ungefär. Någon som har gjort det och kan berätta lite hur dom gjorde det, läste om att man ska bränna osv. Finns det alltså inge lättare sätt?

tack

Comment

testa sök funktionen för detta forum och du kommer hitta allt och lite till efetrsom din fråga har besvarat ett antal ggr förut http://forum.psxcare.com/support/sho...ight=xbmc+dash
        Last edited by mysiskatten; 2005-06-02, 23:49.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Här kommer en förenklad guide för att starta med XBMC.
          (Ta backup innan, och är du lite osäker, ha en superdisc bränd och klar om allt går åt helvete så du kan boota på den. Info om detta finns i andra trådar.)

1. Kopiera in XBMC i tex. F:\apps

2. Redigera XboxMediaCenter.xml i tex. notepad, långt upp har du en rad där det står
          <home>-</home>
          Ändra så att den pekar mot där XBMC ligger tex. <home>f:\apps\xbmc</home>

3. Gå in i din "vanliga" dash (tex. EvoX eller Avalaunch), bläddra fram till F:\apps\xbmc\ och kör default.xbe
          Se till så att allt fungerar, starta sen om.
          (Dumt att ändra så den 'bootar' på XBMC och den sen visar sig inte fungera.)

4. från din XBMC mapp så kopiera XboxMediaCenter.xml och default.xbe till C:

5. Förmodligen kör du i dagsläget EvoX eller Avalaunch?
          På C: har du då en fil som heter avalaunch.xbe
          eller evoxdash.xbe

6. Döp om den filen till tex. evoxdash.old.xbe

7. Döp om default.xbe (som du kopierade från XBMC mappen) till beroende på vilken dash/fil du hade: evoxdash.xbe alt. avalaunch.xbe

Klart.
          När du startar upp på XBMC, så kan du fortfarande köra dina gamla program (även tex. Avalaunch) bara att gå in under genvägen "program" och bläddra upp startfilen och köra.

När detta är klart vill du förmodligen börja anpassa genvägar, (bra guider finns i forumet). Men kom ihåg att ta regelbundna backuper på XboxMediaCenter.xml

Lycka till!
          Last edited by kapten_orm; 2005-06-03, 11:27.

Comment

Tack så hemskt mycket, följde din guide och nu funkar det prima.

Comment

Ska nog ge mig på detta jag med för nu börjar jag fatta lite jag med... att det ska vara så svårt att få fram bra och enkla guider.

Tack kapten Orm, jag ska försöka följa denna...

Comment

Det är väl ingen fara att boxen lägger av om det går snett?? Jag har superdisc så isf är det väl ingen risk att lägga in xbmc som dash?

Comment

onödigt att hålla på att döpa om filer hit & dit.
                  Räcker man Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till C: .
                  Döper om den filen man kopierar från XBMC (default.xbe) mappen till C:\ till xbmc.xbe.
                  Öppna xboxmediacenter.xml på C: och skriv in sökvägen till XBMC (tex F:\Apps\Xmbc om den ligger där).
                  Ändra nu i din bios tex EvTool first boot till xbmc.xbe så slipper man kludda till filerna i C root med en massa ömdöpningar osv lätt det går åt helvete då.
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

2:a försöket efter kapten Orms förslag...

Grymt Kapten!!! funkade strålande

Comment

Jag får följande felmedelande:

XBMC Fattal Error:
                      No suitable skin version found
                      We require at least version 1.3000

Init network using DHCP
                      bla bla

Starting ftp server....
                      bla bla...

vad för skin krävs?
                      Jag kör med "Original Project Mayhem III skin"... Borde väl funka?!
                      Har ju funkat när ja körde xbmc som vanligt (inte som dash...)

Använder "03.07.2005.XBMC.XBOX.MediaCenter.1.1.0.GasGiv er" xbmc-releasen...

Comment

2. Redigera XboxMediaCenter.xml i tex. notepad, långt upp har du en rad där det står
                        <home>-</home>
                        Ändra så att den pekar mot där XBMC ligger tex. <home>f:\apps\xbmc</home>

Har du gjort det rätt?

Comment

Nej du skall öppna din skin mapp kolla dina xml filer i varje mapp så att dom har enligt detta <version>1.3</version> står där 1.1 el 1.2 ändra till 1.3 så kommer det att visa rätt
                          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av Zymme
                            Jag får följande felmedelande:

XBMC Fattal Error:
                            No suitable skin version found
                            We require at least version 1.3000

Init network using DHCP
                            bla bla

Starting ftp server....
                            bla bla...

vad för skin krävs?
                            Jag kör med "Original Project Mayhem III skin"... Borde väl funka?!
                            Har ju funkat när ja körde xbmc som vanligt (inte som dash...)

Använder "03.07.2005.XBMC.XBOX.MediaCenter.1.1.0.GasGiv er" xbmc-releasen...
                            Jag får också exakt samma fenomen, har kollat i skinsmappen och där finns bara project mayhem skinnet ver 1.3. Testade att lägga till ett annat skin men de funkar bara inte för mig

Jag raderade xbmc mappen på E:, skicka över den nya verisionen, kopiera över default & XboxMediaCenter.xml filerna till C: och döpte om default.xbe till xbmc.xbe och sen startar om boxen, och då kommer felet om skinnet.
                            Hjälp mig !!

Comment

Hur vet man vilket bios man har?? har smartxx å 250 hd men xbflash startar ej. Nånsom har patch Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.04 tacksam isåfall.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X