Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göra XBMC till ens dash?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tackar för denna guide! Funkar utan problem.

Comment

jag kan inte öppna XboxMediaCenter.xml vet inte varför det kommer inte upp nått när jag försöker lägga in mappen i wordpad.

Comment

lägga in mappen? vadå för mapp i wordpad???

högerklicka xmlfilen(xboxmediacenter.xml) välj sedan öppna med - wordpad eller notepad.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

XboxMediaCenter filen om jag lägger till dig på msn kan du fixa det till mig genom fjärrhjälpen?

Comment

Du ska öppna redigera XML filen i Notepad (anteckningar)
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

det går inte förfan!! nån som kan fixa det åt mig genom msn (fjärrhjälp)

Comment

Du får ju kopiera in filen till PCn först tex till C:\Temp sen öppnar du notepad Arkiv öppna (alla filer) leta upp just den *.XML filen
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Detta trick verkar inte fungera längre iom XBMC cvs TECH från 2006-07-03. Man ska följa dessa instruktioner:

DASHBOARD INSTALL___________________________________________ ________________

Option 1. Team XBMC's shortcut tool.

It's included in the _tools folder as <<SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe>> + <<SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg>>.

Instructions here: http://www.xbmc.xbox-scene.com/wiki/...As_a_Dashboard (Option 1).

Rename the <<SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe>>+.cfg & also EDIT the .cfg so it matches your config.

Upload to Xbox.

Option 2. Thanks to an app called 'Team UIX's Xbe Shortcut Maker v1.0' by JbOnE, it's now easy...

Transfer contents of XBMC folder (this is VERY important since the tool is hardcoded)

TO "E:\APPS\XBMC\". Rename <<SHORTCUT by TEAM UIX.xbe>> to something your bios can boot

(see http://www.xbmc.xbox-scene.com/wiki/...As_a_Dashboard or read your

BIOS README) and transfer to location your mod solution boots. No need to fiddle with HOME tag anymore,

and future upgrades you need not to worry about this file (unless you move XBMC).
                  Får upp ett fel (något med guisettings.xml) när jag använder det gamla sättet. Dock förstår jag inte detta i TECH:s readme:

NOTEWORTHY CHANGES SINCE LAST T3CH__________________________________________

Keymap.xml:

XBoxMediaCenter.xml: HAS BEEN REMOVED! (bookmarks are kept in UserData\sources.xml)
                  APPLICATION INSTALL___________________________________________ ______________

Edit XBMC\xboxmediacenter.xml to your liking.

Transfer _whole_ XBMC folder to your APPS folder.
                  huh?

edit:

Funkar fint. Dock förstår jag inte om man ska ha någon xboxmediacenter.xml eller inte.
                  Last edited by razor1394; 2006-07-08, 18:49.

Comment

NGN som vet hur man configar nätverket i XBMC vers XBMC-CVS_2006-07-09-T3CH finns ju ingen XML fil längre i rooten?

Comment

Läs TECH's README. Titta i *xbmc rooten*/UserData/sources.xml .

Comment

Tack så mycket

Comment

Jag gjorde precis xbmc till min dash enligt instruktioner i T3CH-builden men mina resetknappar har slutat funka. Hur löser man det?

Comment

Genvägs krångel XBMC

Hallå alla...

Jag får inte till genvägen så jag får XBMC att starta som dash längre?
                            XML filerna kom tillbaka
                            Jag kör "gasgivers" senaste version där han skriver att man ska döpa om både *.cfg och *.xbe till tex evoxdash...
                            Jag har gjort det och lagt de i c-rooten men den gamla evox dashen startar bara

Någon som kan säga vad jag gör fel?

Tack på förhand från....

peppeyea

Comment

Jag igen...

Har nu också testat T3CH's senaste version av XBMC och följt deras guide till
                              punkt och pricka och det fungerar ändå inte. Gamla psx-care logo evox startar som dash och sedan kan jag via apps komma åt XBMC. Installerade om c-driven på boxen med superdisc i morse men jag får inte till det.
                              Döper om min original evoxdash.xbe till avalaunch.xbe och sedan följer jag guiden men nope...

SBS? Kanske det men kan någon hjälpa mig? Please...

Mvh,

peppeyea

Comment

Läs filerna som följer med XBMC

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X