Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streaming i XBMC fungerar inte

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streaming i XBMC fungerar inte

Nu har jag sökt i 2 dagar efter hjälp på mitt problem.

Jag har ställt in allt för att det ska funka och kopierat in .strm filen på boxens hdd. När jag klickar på länken kommer det upp en svart ruta som att det ser ut att den laddar in länken men sen stängs den ner och ingenting händer.

Samma sak med både video och musik .strm filer.

Vore tacksam för hjälp

Bara en fråga, funkar internet och nätverk på din box?

Comment

Har exakt samma problem, och ja nätverk och internet funkar, lirar lite kai då o då!

Problemet var att jag följde en guide här på psxcare och då skulle jag ändra i xml filen. Det stod så här.

"Konfigurera XBMC

För att kunna titta på windowsmediainnehåll i XBMC måste du konfigurera XboxMediaCenter.xml. Du hittar den filen i mappen där du installerade XBMC. Kopiera över filen till skrivbordet på din dator och öppna filen med Anteckningar.
      Nästan längst upp i (i en omodifierad, nyinstallerad XBMC) kan du se följande:

<ipadres>-</ipadres>
      <netmask>-</netmask>
      <defaultgateway>-</defaultgateway>
      <nameserver>-</nameserver>"

Men detta finns inte i min xml fil.
      Men jag har gjort som han ovan och det händer samma sak. Det sätter igång en liten ruta och det ser ut som det laddar men sedan inget mer.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X