Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Går inte att streama filmer i xbmc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Går inte att streama filmer i xbmc

Jag har använt många olika versioner av xbmc, men när jag bytte till nyaste idag blev det nåt fel med SMB, filmer går inte längre att streama, det händer inget förutom att det blir grafikbuggar på xboxen och att den hänger sig ibland när jag ska starta en film genom SMB. Musik går bra att streama och filmer går att spela upp från xboxens hd, det blir även fel på movie trailers då blir det bild men inget ljud. Någon som vet vad felet kan vara?

Kolla om det går att göra det från MUSIC går det kopiera in allt under <music></music> till <video></video> har märkt det på dom senaste hemma kompileringarna som gjorts
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hade också problem med det, bytte version och så fungerade det...
      Min mor var en god vän till min far
      Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

Vilken version kör ni med? Har prövat massa och mp3 funkar finfint att streama över smb men filmerna går inte, inte någon!
        Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Hej hej...

Nu förstår jag inte alls. Jag uppdaterade xbmc idag och kopierade mina gammla inställningar för att köra film från data och även musik inställningen.
          Musiken funkar men när jag klickar på en film så händer inget. Den hänger sig inte ens... Jag kommer åt så jag ser alla filmer osv men som sagt sen händer inget.

XBMC.2005.0925.PROPER-fedR
          Uppdaterade jag till. Någon som har en ide?
          Får inte ens nått felmedelande.
          Välldigt välldigt nöjd om nån kan hjälpa mig.

Edit; Mitt problem är nu löst. Jag tog en annan rell och allt funkade efter det.
          Last edited by dano; 2005-10-03, 13:15.
          Det är inte jag som är dum, det är alla andra som är smarta!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X