Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bredbandsbolaget problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bredbandsbolaget problem

Jag kör xbox kopplat via switch till flera datorer och BBB strular till allt.

Jag har kollat i den där guiden om att få snabb överföring mellan datorn till boxen, där man ska koppla ihop ip-adressen mot mac-adressen.

Progblemet jag har nu när jag vill streama saker från datorn till xboxen och då ligger inte datorns mac-adress i xboxen, vilket medför att xboxen inte hittar datorn.

Vet någon om något program som fungerar som arp tabellerna i windows så man kan lägga in själv eller måste jag skaffa mig ett till nätverkskort och korsadkabel?

Köp en router, allt blir så mycket enklare då.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Säg till att dom stänger av ditt PING filter
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hur löser en router mina problem?

Ping filter? Är det detta som gör att all kommunikation går via BBB´s gateway?

Comment

En router separerar ditt hemmanätverk mot internet så att du slipper krockar med konstigheter som beror på bbb
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jo som hansi säger tror jag router är din lösning hade samma problem själv innan jag köpte en 614-dlink router..jag har BBB fiber kunde inte köra spel online över KAI för då snodde jag några mac adresser för mycket tyckte bbb stängde av mig ett tag faktiskt
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X