Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det strular med internet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det strular med internet

Hej

Jag har problem med internet i min xbox. Jag kommer inte åt shoutcast och vädret och sånt. Jag har inga som helst problem med att komma åt det jag delat ut på min dator eller att connecta med ftp till boxen. Det är alltså internet som strular.

Jag har 2 nätverkskort, det ena kopplat till internet, det andra med en korsad kabel till xboxen. Jag har även kryssat i att andra nätverksanvändare ska kunna använda internet-uppkopplingen på min datir i xp.

Jag har sökt, hittat och följt guider hit och dit, men inget får det att funka...snälla be mig inte att köpa en router, jag vill få det här att funka.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Din dator är redan en router.

För att kunna hjälpa dig behöver vi veta

Datorns IP och subnetmask på nätverkskortet boxen är kopplat till
    Vilken DNS datorn använder
    Xboxens IP, subnetmask, gateway och DNS
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vi glömmer detta...jag kopplade in min d-link och då funkar allting. Tack för visat intresse i alla fall

Comment

Mer info

Har samma problem. Kan inte får internet att fungera.
        Är tyvärr ingen höjdar på nätverk. Men jag provar.

Datorns IP 192.168.0.102
        Subnetmask? är det 255.255.255.0 ?
        DNS?

Xbox IP 192.168.0.104
        Subnetmask: 255.255.255.0
        DefaultGatway: Inget skrivet
        DNS 0.0.0.0
        DNS:0.0.0.0

Allt är koplat via en D-Link router. KAn man inte koppla Xboxen rakt ut, utan datorn?

All hjälp mottages tacksamt. Jag har velat få det att fungera LÄNGE.
        Last edited by Undenius; 2005-07-29, 00:17. Anledning: Mer information

Comment

Koppla allt via routern. Du skall ange routerns ip-adress som default gateway och dns
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Och får du det inte att fungera så tittar du på vad datorn har för DNS-servrar angivna. och skriver in dom. (ipconfig /all)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X