Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBMC rädd för internet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBMC rädd för internet

Min Xlåda vägrar gå ut på nätet varken trailers, väder eller streaming funkar.

Har ställt in allt i XBMC som det är på min dator (annat ip dock )
    Jag har XBMC 050824. xboxen går ut via router.

Funkar nätverket?

Comment

Ja, Xbox<->Server; Server<->WWW; Laptop<->WWW; Laptop<->Xbox fungerar kalas.

Comment

Ingen?!?!

Jag har sökt, alla tips som är relevanta är ganska gamla...

Comment

Hur är nätverket hopkopplat?

Comment

via router.

Comment

Är DNS i XBMC ifylld ?

Comment

yeap testat både BBBs DNS och ställt den till routers IP (för att testa) men NADA

Comment

Ställer du in nätverks inställningarna manuellt i XBMC ?
                  så här ser mitt ut via router

ip:[192.168.0.5]
                  netmask:[255.255.255.0]
                  gateway:[192.168.0.1]
                  nameserver:[192.168.0.1]

Comment

Gå in på TCP/IP se egenskaper klicka avancerat skriv sedan in allt där istället
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

va? Om du menar Xboxen så har jag ingen avancerat att trycka på... menar du någon av datorerna så varför de fungerar ju!

Comment

Glöm det......................
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Sorry för att jag väcker liv i en död tråd men jag upplever exakt samma problem som du beskriver XboxLurv!

Löste det sig sen? vad var fel? upplever mina nätverkskunskaper hyggliga men fast här.

Kör Comhem med D-Link router (satt "enabled" för xbox support) kopplad till en laptop + xboxen.

Båda plockar dhcp från routern...laptopen surfar utmärkt och xboxen får kontakt men vägrar visa såväl väder, rrs, radio el dylikt (har en av senaste xbmc)!?!

(Har även testat o köra utan router o istället 2 nätverkskort via laptopen och delat ut ena till xboxen...funkar ej heller)

HJÄLP! Alla idéer välkomna!

Comment

nej det är inte fixat. har testat static ip och via DNS. olika routers, dubbla nätverkskort, m.m... till sist testades en annan xbox och den har fin kontakt med interwebben...

har testat att byta XBMC flera gånger både tidigare och senare versioner men inget hjälper.

Jag har gett upp enda jag riktigt saknar är webradio-dealen men det funkar att spela och så så jag är ganska nöjd ändå...

Comment

Verkar vara svårt att få nätet att funka :/
                              Har 2 kort i burken ett till nätet då å det andra till en switch å sedan till xboxen allt funkar förutom internet senaste inställningar jag har testat är de som användaren "pege63" har skrivit på sin hemsida:

http://hem.passagen.se/bondra/peter/xbox/xbox.html

Är det för att man har telia som isp ingen fast ip där ju?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X