Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med subtitles på DVDR/CDR

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med subtitles på DVDR/CDR

Har provat bränna ut xvid-filmer med srt-subtitles på två språk på DVD-R med dessa namn och inställningar:

filmnamn.avi
    filmnamn.eng.srt
    filmnamn.swe.srt

I UDF Mode.

Filmen går att spela upp men ingen av texterna funkar, och inte heller om jag lägger in dem i subtitles-mappen på hårddisken. Vad tusan är problemet?

I mitt fall har det alltid fungerat med .srt filer. Dock tror jag inte att det fungerar att göra som du föreslår, med filmtitel.swe/eng.srt. Prova att ta bort swe/eng. Så att det ser ut så här: filmtitel.avi o filmtitel.srt.
    MVH /CrazyJazz

Comment

.eng- och .swe-tilläggen funkar alldeles utmärkt när man streamar alternativt kör från hårddisken så det är väldigt udda varför det inte ska funka från skiva.

Comment

I've come up with a solution that seems to work; I named one of the subs xxx.srt and the other xxx.sub, that gives me the option to change subs in xbmc but it's not as conveniant since you don't know which language the sub is in.
        Citerar mig själv från ett annat forum.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X