Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Numera problem med åäö vid överföring till senaste XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Numera problem med åäö vid överföring till senaste XBMC

Har förut tankat över mina bilder via FlashFXP och min musik via MP3-FatX Renamer. Har bytt hårddisk igen och nu när jag ska föra över bilder och musik får jag problem med filer som innehåller åäö. Förut har jag aldrig haft dessa problem, vad göra?

Använder XBMC 050927.

Ingen mer än jag som har problemet?? Har nu versionen från 051009 och har samma problem. Vissa mappar med åäö går bra men de flesta går inte att föra över. Har aldrig haft det problemet tidigare då jag haft alla mina bilder och låtar med åäö på boxen....

Comment

Jag testade att skapa en katalog med namnet åäöÅÄÖ på Xboxen via FlashFXP och får då följande fel:

[R] MKD åäöÅÄÖ
      [R] 450 Internal error creating the directory.

Testade lite mer och det verkar som äÄ är problemet.

Nån annan som kan verifiera detta?

Comment

Konstigt, testade att skapa en mapp som heter åäö förde sedan över filen åäö.rar till den mappen utan problem.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Jag har hittat felet!!

Jag bytte BIOS i samband mot att jag bytte ut min 120GB mot en större disk. Jag bytte till Xecutor 2 5035 mot att tidigare haft Xecutor 2 4983. Då jag har ett Xecutor 2 Pro switchade jag över till gamla BIOS och då fungerade det! Switchade tillbaka till 5035 och då slutade det fungera....

Comment

nice
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X