Tyvärr inte.....jag har inget som en är i närheten av inställningsmöjligheter för nätverk i MS Dashboard. Men det kanske inte spelar så stor roll egentligen, eller?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
QuickTimeBrowser Problem
Collapse
X
-
Kontakt med pcn måste du ställa in rätt i xml filen till xbmc, det vet jag exakt hur, men vi måste få rätt på de vanliga inställningarna först !!!
sen kan vi ta pcn...
vad står dns på nu då ?
vad kör du för chip och dashboard, evolution ?
enligt de inlägg som jag har läst och hur jag fick det att funka så måste du ställa in dns till routerns ip, 192.168.0.1
prova att ställa in det trots att du har den på dhcp....
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag tror det går troll i min burk samtidigt som det kan vara mycket skit bakom tangentbordet oxå....
Jag kollade faktiskt vad min Router har för IP och den har 198.162.1.1.
Den ger min xbox = 192.168.0.3 och Pc´n 198.168.0.2
Problemet ligger nog hos Pc´n tror jag.
Jag har lagt in i xml vilken Ip han skall ropa på och jag hittar mapparna jag skall dela ut men kan inte kontakta dem - för han kräver lösenord.
Summa summarum:
Om jag kör DHCP kan jag kontakta internet hur bra som helst. Men inte just "MovieTrailers".
Om jag kör fast IP så kommer jag inte ut alls.
Du sa att jag skulle köra
Default gateway 192.168.0.1
DNS 192.168.0.1
Är detta adresen till routerns IP? (vilket innebär att jag borde skriva 192.168.1.1 (?)
- Citat
- Flag
Comment
-
nu så.....jag har ändrat i xbmc, EvoX samt Ms Dash (hittade var jag skulle göra det - kalle klåfinger var där) nu är det satt även 198.168.1.1 som DNS och gateway eftersom min router har detta IP.
Det funkar inte att komma ut på nätet ännu....
Redigerad....
Jag valde DHCP på boxen istället och allt hoppar igång. JAa kan se vädret, mina utedelade mappar på PC´s samt köra webbradio. Jag har även provat att köra SVT arkiv via script och det funkar. Det som inte funkar är Movietrailers för han klagar på att där inte finns något på den http-adress som söks på.Last edited by Potatiskungen; 2005-10-13, 19:40.
- Citat
- Flag
Comment

Comment