Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det nervösa sammanbrottet är nära....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det nervösa sammanbrottet är nära....

Har äntligen fått XBMC att hitta filerna (filmerna) på datorns hårddisk. Men nu går det inte att spela upp dem! Om jag lägger AVI:erna på Xboxen så fungerar det friktionsfritt, men alltså inte att köra från datorns hårddisk.

Har letat igenom tidigare trådar, men inte funnit någon medicin.

Kör ver 1.1.0 och skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig....

att filmerna inte funkar säger väldigt lite, får du något felmedelande, kör du via smb utdelning, etc etc...
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

Comment

Nej, inget felmeddelande. Inga hängningar, eller något sådant. När jag selekterar filmen klickar det bara till i hårddisken och inget händer. Om jag gör om samma sak på filmen (fast lokalt) fungerar den.

Ja, jag kör via SMB utdelning.

Ursäkta om jag missat lite fakta tidigare (och kanske även nu) - är helt ny på Xboxar......

Comment

Jag har också detta problem, med vissa filmer och vissa mp3r. Lösningen? Testa att flytta till en annan mapp.

Comment

OK. Börjar felsökningen här ikväll. Någon som har fler idéer eller känner igen och har löst problemet?

Comment

Hmm, version 1.1.0 säger inte så mycket för min del, när är den ifrån hade varit mer intressant? Hur länge är det sen du la in xbmc. Att uppgradera till senaste innan felsökning hade inte varit fel.
            Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

Comment

ja börja med att ladda ner en nyare build här ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/

läs sedan hur du gör en uppdatering här mm mm mm mm mm mm..... http://manual.xboxmediacenter.de/wakka.php?wakka=Index
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av [-AzAZeL-]
                Hmm, version 1.1.0 säger inte så mycket för min del, när är den ifrån hade varit mer intressant? Hur länge är det sen du la in xbmc. Att uppgradera till senaste innan felsökning hade inte varit fel.
                Antog att 1.1.0 inte skulle räcka som information, men kan faktiskt inte hitta var builden är specad. Täntke att det skulle finnas i en readme fil eller liknande, men det gjorde det inte.

Hursomhelst; att börja med senaste versionen är inte fel - men jag misstänker att jag kanske redan har det (Fick Xboxen igår från en modfirma). Hur kollar man?

Comment

på shutdown menyn kan du välja info (sedan ser du build date längst ner längst ner)
                  kan även trycka på info knappen på fjärren
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Har du testat mitt förslag då? Flytta filerna till en annan mapp?

Comment

Original inlägg av bynson
                      Har du testat mitt förslag då? Flytta filerna till en annan mapp?
                      Alltså; vad skulle man göra utan forum som detta?

Builden verkar vara från 15 januari så det är förmodligen läge att hitta en nyare. Skall dock testa Ditt förslag.

Comment

Japp. Flytta filen och sedan flytta tillbaks den var medicinen. Förmodligen var det något rättighetsproblem mao.

Tack för all hjälp!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X