Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FTP, ping lägger av

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• FTP, ping lägger av

Har ett problem som jag tror kom i samband med att jag uppgraderade XBMC, boxen svarar inte vare sig på ping eller FTP. Ping fungerar när jag startar maskinen, men så snart jag väljer och startar dashboard svarar inte boxen längre. FTP fungerar ju inte innan man startar dashboard heller, så jag är fast känns det som.

Chip: SmartXX LTOPX
    X2 4938.06
    EvolutionX V+3935

Hjälp!
    Last edited by hallaballa; 2005-11-12, 11:56.

Original inlägg av hallaballa
    väljer och startar dashboard svarar inte boxen längre. FTP fungerar ju inte innan man startar dashboard heller, så jag är fast känns det som.
    vad är Dashboard? XBMC, Avalaunch, Evox?
    vad är ip nummret du försöker ftpa till?
    vad står det att din xbox har för ip i xbmc? (du kan ftpa till xbmc den har inbyggd ftp)
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Det funkar vare sig innan eller efter jag startar XBMC, i XBMC står IP på "Förval (Dashboard)", har testat sätta DHCP ingen skillnad.

När jag startar ser jag IP-adressen i nedre högra hörnet, det är också denna som svarar på ping innan jag väljer mode.

Kan det vara konflikt i IP-konfigurationen mellan olika applikationer?

Comment

IP nummer i XBMC?

Det ser du genom att trycka info knappen på fjärren eller på shutdown menyn välja info.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Tack för svaren, jag gick in i XBMC och ändrade från DHCP till en fast ip-adress och då funkar det. Lite konstigt tycker jag men det är väl ngt problem mellan de olika programen.

Hur som helst, jag lämnar det nog där och kör som det är utan att gräva vidare i detta.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X