Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel success

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel success

Jag har problem med min att komma åt min smb utdelning. Jag tar mig och kan spela filmer som ligger i första katalogen. Jag tar mig inte in i underkataloger, får då meddelandet Fel success. Det fungerar från andra datorer och med ftp från boxen. Jag vette tusan vad felet är. Någon som har lösning eller en teori?

Framsteg?

Utdelningen jag har är via ett externt lan-case. Jag provade att ansluta det via usb till en windowsmaskin och dela ut där. Då fick jag det att fungera. Kan det vara så att caset inte klarar av att dela ut underkataloger med samba till xboxen? Verkar lite konstigt eftersom jag kommer åt underkatalogerna från pc och kommer åt första katalogen och filerna i den från xboxen. Någon som har nån tanke?

Comment

får även samma fel

har en lan agrosy me en samsung i :/ kommer in i första mappen men kommer inte in i undermappar... gäller med eller utan lösenord...
      -----------------------------------------
      xbox me na chip i

Comment

rättigheter på undermapparna?? http://www.microsoft.com/technet/pro...a8ac01908.mspx
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

går inte så lätt att ställa rättigheter på undermappar på en lan disk :/ enda du kan ställa är ett password på mappen.. har du de så får du full access till mappen,
          gäller alla undermappar...
          xbox me na chip i

Comment

Original inlägg av Ispep
            går inte så lätt att ställa rättigheter på undermappar på en lan disk :/ enda du kan ställa är ett password på mappen.. har du de så får du full access till mappen,
            gäller alla undermappar...
            ok, missade det med lan disk...vet inte mycket om det
            Last edited by mysiskatten; 2005-12-05, 12:37.
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

de e som ett skumt fel... har man precis samma share på pc:n så fungerar de så de måste ju vara nått me smba utdelning på lan disken som skiljer...

läste på nått annat forum att dom ska ha fixat de i senaste builden, har dock ej fått reda på nått namn men den ska vara nyare än 2005-12-02 tror jag
              Last edited by Ispep; 2005-12-05, 18:12.
              xbox me na chip i

Comment

med nyaste builden fungerar de super KOMMER ÅT ALLA UNDERMAPPAR NU
                xbox me na chip i

Comment

kanske var det denna fix som fixade det

- 04-12-2005 fixed: '/' is not allowed in passwords in samba shares
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

jo läste att de berodde på nått me //* utdelning i smban så de ändrade dom i senaste så san diskar ska fungera
                    xbox me na chip i

Comment

Blev ruskigt glad när jag läste inlägget och såg att problemet var löst.
                      Uppdaterade xbmc och det är fortfarande samma fel =(

Comment

Vad har du för datum på din version av XBMC när du kollar det i XBMC?

(många glömmer uppdatera på c: när de har den som dashboard)

Själv kör jag med "Team UIX's Xbe Shortcut Maker", så jag slipper det.
                        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Hade visst lyckats med att föra över fel xbe fil! Nu fungerar det kanon!

Comment

nån av er som har fått problem att spela upp subtitles me nyaste builden ???

får inte igång subs längre :/ håller på att leta om jag har ställt nått fel
                            xbox me na chip i

Comment

har inte testat se med sub men de verkar ha ändrat hur man sätter på det, eller ?

- 04-12-2005 added: manual browse for subtitle.
                              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X