Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Quick Time HD klipp H.264

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Quick Time HD klipp H.264

Om man bortser från att xboxen är lite klen för att visa HD klipp, finns det någon möjlighet att spela upp detta i XBMC eller någon annan player?

Testade göra ett klipp för att testa från en 1080i källa.

Körde med Nero Digital AVC/H.264 med en bitrate kring 1.00Mbps, 5.1 ljud, 672x384

Den rullade på bra i en build från idag av XBMC
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Använde du något speciellt för att få den att funka? Jag har bara XBMC (ca 2 månader gammal) och när jag startar mitt klipp (nedladdat från www.apple.com/trailer) så händer inget. Ungefär som om det saknades något.

Comment

testade X-men 3 (848x342) från din länk den fungerarde Perfekt..

ladda ner denna version av XBMC den har alla codec du behöver.
        ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/

Passa även på att ta bort "face mapparna" under e: tdata/udata. Detta gör du för att du kört så gammal XBMC innan, kan det strula lite med uppdateringen av XBMC annars.

Obs! dina settings kommer att nollställas i XBMC om du tar bort "face mapparna"
        Last edited by mysiskatten; 2005-12-07, 12:21.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Stort tack för din hjälp. Skall testa detta inom kort.

Jag klickade på länken jag fick av dig och där finns det en rar-fil som heter, XBMC-CVS_2005-12-05-T3CH.rar

Jag antar att det räcker med den.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X