Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama med dubbla nätverkskort?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama med dubbla nätverkskort?

Jo jag undrar om det är någon som vet om det går och hur i så falla att stream film från datorn när man kör med dubbla nätverkskort och inte hubb eller router?

Bara å knappa in rätt ip-adresser osv så fungerar det fint
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jovisst...men i xbmc då eller? Eller räcker det med det jag gjort då jag redan kan föra över filer via ftp?

Comment

Kan du ftp:a så kan du streama
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

helt klart
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Fixat...gött...behövde bara en liten knuff så löste jag det..men jag kör ccxtream på datorn...enkelt och snabbt att komma igång..

Comment

SMB är det du bör köra.

läs mer här också http://manual.xboxmediacenter.de/wak...a=Setup&v=13hm
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

man BEHÖVER inte köra smb...
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Enkelt och använda SMB om man ska streama från datorn.

Comment

Original inlägg av Blixten100
                    man BEHÖVER inte köra smb...

Sant, men smb = snabbare + att man slipper ha program igång på datan.
                    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

jag vet, kör SMB själv, men vill man inte det så...

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X