Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem att spela upp videofiler...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem att spela upp videofiler...

Hej!

Jag har problem att spela upp videofiler med XBMC´s mediaspelare. Jag måste alltså trycka på den svarta knappen för att spela upp dem i DVDplayer. Är det någon som har en lösning på det problemet? Vet inte exakt vilke version av XBMC, men det är en av de senare.

Jag har också problem att få mplayer att spela upp vissa filer. Det fungerar när man använder dvdplayer men då kan jag inte snabbspola pausa och så vidare. Testade att skicka filerna till lite kompisar och de hade samma problem. Det hjälpte inte att installera senaste versionen så jag antar att xbmc inte klarar alla format helt enkelt.

Comment

kanske ni skulle kunna tala om vad det är för filtyp ni har problem med köra i xbmc kolla codec osv lämna info här sedan kör filen genom gspot http://fileforum.betanews.com/detail/GSpot/1088774248/1
      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Okej en av de filer jag inte kan spela kördes i programmet du hänvisade till.
        Video Codec : DX50/DIVX
        Name : DivX 5.0
        Audio Codec : 0x0055(MP3, ISO) MPEG-1 Layer 3
        Info : 32000Hz 80 kb/s total (2 chnls)

Vet inte om det är den här informationen som behövs.
        Bilden totalfryser och ljudet hackar i xbmc med mplayer. Kan spelas med dvdplayer i dec2005 versionen.

Comment

i OSD(menyn du kan ta fram när du spelar filmen) finns det något som heter "No Cache"

OSD-Under pausknappen finns en knapp tryck den och gå till sida 2 av 2 aktivera "No Cache" borde lösa ditt problem.
          Last edited by mysiskatten; 2006-02-18, 00:12.
          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Det gjorde så att ljudet fungerade men bilden försvann. Rätt synd för många av de filmer jag vill streama har det här formatet. Kanske man kan göra om dom på något sätt.

Comment

Okej testade att använda nero recode för att göra om filerna. Tappar kanske lite lite i kvalitet men nu kan xbmc spela upp filerna med mplayer i alla fall. Kanske något att testa brooma.
              Jag komprimerade en samling filer på 2.3 gb till en fil på 1.4 gb. Om man inte komprimerar kanske det knappt märks nån skillnad i kvalitet.

Comment

vad heter filmen ?? exakt namn på filen. skulle villa testa
                Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Det är tennismatcher som ligger uppe som torrents som jag har problem med. En av matcherna är http://www.geocities.com/rosaponselle/fednad.zip
                  Du behöver ju inte ladda ner hela, ta den minsta filen på ca 30 mb (om du inte gillar tennis dvs hehe) så går det ganska fort. Finns folk som seedar skulle jag tro.

Comment

funkade... tricket med no cache som mysiskatten skrev... grymt! varför vill man ha cache då? jag menar om man kör alla filmer från hårddisken? förstår om man vill ha det för skivorna...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X