Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu har det skitit sig på riktigt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

kommer du åt xboxen via ftp nu?

Comment

nu har jag provat att bara installera xbmc som dashboard, det gick bra att installera men när jag sedan startade om boxen utan skivan i så hamnade jag ändå i orginal dashboardet så att säga, dvs det fungerade inte som jag hoppats. Är lösningen att installera ett annat dashboard, eller är det total formatering som gäller?

Jag har inte provat att ftp:a till den

Comment

Gör på följande sätt:
        Kopiera in XboxMediaCenter.xml, default.xbe från F:Apps\XBMC till C:\
        Sen i din XboxMediaCenter.xml fil på F:\Apps\XBMC sätter du till: <home>C:\avalaunch.xbe</home>.
        Sen döper du om din default.xbe i C:\ till avalaunch.xbe
        Sen bootar du om & klart

Har man fittat till msdash så installera om den igen fr SD3.7
        Man kan även FTPa över till boxen med hjälp av SD då FTPar man till det Ipet SD ger boxen
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hej igen, nu har jag lagt på evox som dash och då hoppar den igång, spelen finns kvar. Jag tänkte nu försöka ftp:a till den igen så får vi se vad som händer.

Kan man flytta filer och ändra namn osv i själva xboxen, alltså inte via ftp som ju kräver en nätanslutning?
          Tack för all hjälp hittills!

Mvh

Comment

när jag nu försökte göra som du sa så får jag till svar att "överföringen misslyckades, saknas stöd på servern?" Jag kör total command

Comment

jag kan via ftp flytta filer från boxen till pc men inte åt andra hållet, vad kand et vara då`?

Comment

kör inte total command. Kör med Evo-x eller Avalaunch, osså kör du med FlashFXP på datorn.
                SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal
                --------------------
                PS2 V7 (Feta "bättre" varianten)
                DUO2 *Lödd Av Mig * (bra budgetchip, tror det är en Taiwan kopia ,)
                Nätverks adapter

Reality Is A Hallucination Due To Lack Of Alcohol

Comment

ok, nu kör jag med flash. När jag nu försöker lägga över en nyare version av xbmc så verkar det som att saker "hänger" sig, det går bra i början ett tag men sedan så tar det liksom stopp utan att man får ett meddelande om att allt är klart

Comment

Vad har du för FTP server på xboxen då?
                    Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal
                    --------------------
                    Nätverks adapter

Comment

klicka på mitt namn kolla min sida för mer tipps lösning för TotalCommander finns där
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hej igen, ftp-server på boxen vet jag inte hur kan jag kolla dert?

Comment

vill du göra det på ett bra sätt utan strul håll dig borta från F: där du har dina spel. Det finns en anledning till att man ska installera xbmc på E:\APPS\XBMC\
                          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

sant, sant...
                            Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal
                            --------------------
                            Nätverks adapter

Comment

vill du göra det på ett bra sätt utan strul håll dig borta från F: där du har dina spel. Det finns en anledning till att man ska installera xbmc på E:\APPS\XBMC\

edit: Blixten100½ varför nytt alias ??
                              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Temporärt bannad på min ordinarie... Tänkte mig inte för när jag länkade Men den blir upplåst om ett par dar...
                                Maxtor D-Max 200gig
                                v. 1.6 crystal
                                --------------------
                                Nätverks adapter

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X