Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Subtitles vid DVD film

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med Subtitles vid DVD film

Har precis lagt in XBMC och börjar förstå potentialen av det.
    Men när jag la in en dvd film (vob) på xboxen och tittar på den så blir textningen svart detta resulterar i att den inte syns för nedre raden hamnar under själva bilden på det svarta fältet (har gammal 4*3TV)

Jag har försökt att ändra font och färg under inställningar har även försökt att kalibrera bild och dragit upp subtitles men den ligger kvar där nere.
    Minst sagt irriterande.

Någon som har ett fix på detta??

kan inte ställa höjd,färg osv på sub på dvdr filmer, det går bara på xvid/divx filmer där subtitle filen inte ligger i filmen utan i en text fil utanför i tex en .srt fil eller .sub fil.

Vilken version har du (datum)

Testa andra dvd för att se om det är samma fel på dessa.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Den XBMC jag har är bygggd 2006-02-02

Nu har jag provat med lite andra DVD filmer och det är bara vissa som är svart text på.
      Men när jag kör en film som har svart text i XBMC så har samma film vit text i tex DVDX dongle free

Comment

vad är det för dvd du pratar om? namn osv, kanske har den så jag kan testa.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Hmm
          Det var Prison Break inspelade i HDTV i USA och venverterade till DVD.
          Jag ska kolla lite fler "vanliga" filmer och se om jag kan hitta samma fenomen på dessa.
          Jag återkommer

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X