Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

smart xx LT OPH - kan man........

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• smart xx LT OPH - kan man........

kan man inte få xbmc som en "bank" i smart xx menyn???

http://files.upl.silentwhisper.net/u...218-133157.jpg

Orginal Bios =de e M$ dashen

M8 =de e evox

kan man inte göra så att Bank L 2 eller 3 blir xbmc när man väljer den???

de skulle vara toppen :-) för därifrån kan man ju välja att när man trycker på ejekt så startas tex M8

//Stefan

hmmm lika bra att fråga en annan sak också

hur får jag i gång linux saken i den menyn??? vad måste jag ladda ner för att den ska gå att köra igång???

Comment

Du kan ladda ner EvTool ifrån "det vanliga stället" och patcha om ditt bios så att den startar XBMC .xbe'n istället för evo-x eller msdash. Sen flashar du in den i SmartXX'et... Men förresten, heter det inte OPX?
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

joo de kanske de gör.......
        men jag vet inte vart man kan hitta de bioset jag har (vill ha samma) de där de står psxcare uppe i vänstra hörnet , kan man hitta de/göra en kopia på de på nåt sätt??? - kan inte så mycket om flashning och sånt

för de finns massa .bin filer i C:/Bios på boxen testade att sätta in några på bank L 3 igår men ingen hade IGR och man kom alltid till EvoX menyn

Comment

Så hittar du grejerna:
          http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=efnet

Och du bör ta "M8plus.bin" om du har en v1.0 till v1.5 xbox. Om du har en v1.6 så ska du ta "M8plus_16.bin". Passa även på att ta ner EvTool. Sen laddar du upp ditt bios i EvTool, och ändrar bootordningen till:

1: D:/default.xbe
          2:<Här skriver du in vart din XBMC .xbe fil är>
          3:<Hit kan du länka Evox dashen>
          4:<Hit kan du länka MS Dashen>

Passa även på att ändra IGR'en till Quick.....

Sen sparar du bioset, för över det till din xbox (radera alla bios under C:/bios/, och lägg in det där), och flasha in det med SmartXX menyn....
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X