Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem att komma åt rätt dator i nätverket

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem att komma åt rätt dator i nätverket

Hej!

Fallet är så att jag har två datorer och en xbox kopplade via router.
    Alla mina filmer och sådant ligger på den nyaste datorn och det brukar fungera utmärkt att komma åt den från xboxen.

Men nu är det så att om den gamla datorn är på samtidigt som den nya så syns bara den gamla när jag går in i Workgroup (SMB) från XBMC. Detta är verkligen jobbigt eftersom jag tvingas stänga av den gamla datorn när jag vill komma åt den nya.

Någon som vet vart felet kan ligga?

MVH

/Martín

har du dom i samma subnät?
    Tex 192.168.100.10 & 192.168.100.11 osv osv osv jag har själv 5 datorer i mitt nät varav 2 gammla datorer fr 1997 & alla syns
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
      har du dom i samma subnät?
      Tex 192.168.100.10 & 192.168.100.11 osv osv osv jag har själv 5 datorer i mitt nät varav 2 gammla datorer fr 1997 & alla syns
      Den nya har .100 på slutet och den gamla .105

Den gamla köra winMe och den nya XP om det har någon betydelse.

Comment

Windows nätverk har alltid, och kommer förmodligen alltid att krångla. Det finns hur många trådar som helst om detta på internet, sammanfattingsvis är det ungerfär lika många delar tur som skicklighet om du får windows nätverket att fungera helt problemfritt...
        Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Comment

Ligger dom i samma workgroup?

Comment

klicka på mitt namn kolla på min sida klicka på länken nätverk så kommer du fram till en lösning som fungerar felfritt
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tack för hjälpen men har inte fått det att fungera även efter att ha följt era råd.. Får väll fortsätta stänga av och sätta på den gamla datorn

Comment

Stäng av branväggen i XP se om det går bättre då

Comment

Original inlägg av pege63
                  Stäng av branväggen i XP se om det går bättre då
                  Den är redan avstängd..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X