Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama rar ifrån pc´n

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama rar ifrån pc´n

Får inte dvd filmerna att spela, ser raren som sen blir .img när jag klickar men sen när jag ska spela upp så låser den sig.....inget händer bara 2 av 10 filmer fungerar. Dom är orginal packade.
    Jag har provat flera Xbmc... mycket tröttsamt att jag inte får det att fungera.
    Finns det någon vänlig själ som har några tips?

Tack på förhand

/ John

Fungerar det om du packar upp manuellt på pc'n?

Comment

Det är ju img filen som skall spelas upp tror inte XBMC klarar först packa upp rar filen sen spela upp img filen, vet att den klarar img iso direkt iaf
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Nej jag packar inte upp något allt ligger på Pc´n orört som orginal rellar. Det ska fungera, vissa gör det medan andra inte gör det. Som jag skrev 2/10 fungerar typ. Har ***Gb barn filmer som jag vill få fungera till 100% :-) eller bättre än 20% iaf.

Comment

testade själv just nu & den funkar EJ i XBMC-CVS_2006-03-16-T3CH-PROPER
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

vild gissning från höften:
            det kanske skiljer sig om rar'arna är
            x.rar, x.r01, x.r02
            eller
            x.part001.rar, x.part002.rar, x.part003.rar

Comment

fungerar perfekt för mig har inte packat upp en enda dvd image sedan denna funktion lades till i xbmc

har varit lite stul med vissa dvd image sista tiden men det ska vara fixat nu.
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Ja då funkar det ju ej jag testade precis, sen har jag filmer i rar med en iso i inga 01, 02 osv osv, ska se om det funkar.
                Last edited by pege63; 2006-03-18, 15:03.

Comment

Original inlägg av frejac
                  vild gissning från höften:
                  det kanske skiljer sig om rar'arna är
                  x.rar, x.r01, x.r02
                  eller
                  x.part001.rar, x.part002.rar, x.part003.rar

exakt det var den buggen de rättat till "nyligen"

- 01-03-2006 fixed: issue with rar volumes starting with .001.
                  Last edited by mysiskatten; 2006-03-18, 15:21.
                  Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Det funkar med ISO i en enda rar fil men den buffrar i all evighet

Comment

För mig gör det det samma om det är 001 eller 01 vissa funkar o vissa inte =(
                      Väldigt jobbigt..

Comment

Igna fler tips?

Comment

Testade nu att packa upp en rarad film som inte fungerade, spela den som .img fil då fungerade det. Hmm... ska man behöva packa upp alla.

Tips om fel?

Comment

testa o stänga av xp brandvägg om du kör den

Comment

Den är av, tack ändå.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X