Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny installation av xmbc ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny installation av xmbc ?

Jag har problem sedan jag uppdaterat xmbc till XBMC-CVS_2006-03-16-T3CH-PROPER. Texter i filmer kommer som de själva vill m.m

Hur gör man för att lägga in HELA xmbc på nytt. CVS releaserna är ju bara "tveaks". Var hittar jag den "komplettta" verisionen.

Sommar

Vill du inte ha den releasen (eller någon annans) så får du kompilera själv. XBMC-gänget tillhandahåller inte själva några färdiga releaser som bara är att köra.

Comment

DSet är inte det att jag inte vill ha den releasen. Jag har fått något problem med att spela upp dvd med svensk text ... det kommer all annan text istället för svenska m.m

Därför vill jag ta bort HELA xmbc mappen och lägga in den igen från början så jag kan lägga till en äldre build av tex T3CH.

Sommar

Comment

Shoot. Du kan vilja ta bort 0face08 eller vad de nu heter också.
        finns i UDATA och TDATA, och innehåller inställningarna för XBMC.

Comment

Var får jag tag i en full verision av xmbc ??

Det är frågan.

Comment

ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/ det är T3CH som du kör med om du inte gör din egen
            Last edited by mysiskatten; 2006-03-21, 12:06.
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Ja den kör jag med men xmbc mappen är ju på över 100Mb?

Om jag tar bort xmbc mappen från xboxet och lägger in denna XBMC-CVS_2006-03-20-T3CH har jag då ALLT som behövs?

CVS builden är ju bara på 45-50 Mb.
              Last edited by sommar; 2006-03-21, 12:14.

Comment

Ja, du har allt som behövs.

Beroende på vilka skript/skins och sånt du känner att du måste ha så kan du behöva komplettera med det.

Comment

TAck för hjälp ... nu skall jag försöka backa min xmbc till en fungerande build ....

Comment

Finns det något mer än E:/TDATA E:/UDATA och F:/APPS/XMBC mappen jag skall ta bort för att ta bort HELA xmbc ?

Comment

Q: I have changed to another build of XBMC and get some strange problems, what to do now?
                      A: When up or down-grading XBMC version/build level you need to delete the ?Xbox Media Center? save under memory in the original Xbox? dashboard and reboot, this will restore XBMC to it?s default settings which is needed each time changing the build version. Alternativly delete both ?0face008? folders under E:\UDATA & E:\TDATA on your Xbox (including the system.bin file in one of these folders). If this do not help then follow the normal bug reporting procedure.

Läst hur du gör i info readme filen av T3CH (står där hur du gör den som dashboard osv)
                      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

TAck men det funkar fortfarande inte som det skall med Subtitles i XMBC

Sommar

Comment

Det finns en inställning på xbmc som gör att det blir default inställningar i settings.
                          Hur är det med texten och filmen kommer texten senare eller tidigare än när någon pratar.
                          + är det rätt text fil du har till releasen av filmen.
                          Jag har ätit pannkaka!

Comment

Det strular mär det finns mer än 13 subs i en dvd relle ... kör den som en img fil (rarad eller uppackad spelar ingen roll) från datorn och då funkar inte alla texter efter 12 och uppåt. (sen svenska ligger som 18-20 i turordningen eller något liknande. ... i tex Dawn.Anna.2005.STV.COMPLETE.MULTiSUBS.PAL.DVDR-PROFiLE eller The.Net.2.0.2006.STV.PAL.NORDIC.DVDR-TLMC men bränner jag ut dem som dvd och kör i xboxen så fungerar dem. Det är ju en annan dvd uppspelare spelare som används då. Texten funkar inte alls i tex Man.Thing.2005.LIMITED.NORDIC.PAL.DVDR-IYF (4 olika subs).
                            Men många andra funkar felfritt.

Detta gäller alla relaeser av xmbc som jag testat tex. XBMC-CVS_2006-01-29-T3CH till den senaste XBMC-CVS_2006-03-20-T3CH.

Någon som har samma problem ??

Comment

Ingen som känner igen detta ??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X