Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera XBMC?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera XBMC?

Tänkte att jag skulle uppdatera min xbox lite, för har aldrig gjort det innan :P Så XBMC jag har lär vara rätt så gammalt. Iaf jag fick tag på en nyare version så jag tänkte höra om den är bra för det första och hur jag ska göra för att uppdatera det också. Versionen jag tänkte slänga in i boxen är XBMC.2006.0326-fedR. Nåt att ha? Om det finns bättre nyare eller nåt så säg gärna. Och förklara gärna "bra" hur jag ska göra för att få in det i xboxen för jag är inte så hajj på detta =)

Mvh TheMuffinMan

Det kommer ungefär en i veckan, så en från mars känns gammal.

Jag skulle göra så här:
    1.Starta upp avalaunch eller unleachx
    2.Använd en ftp-klient och anslut mot xbox'en.
    3.Spar undan din xboxmediacenter.xml
    4.Ta bort din gamla XBMC-katalog (backup'a den om du känner att du vill)
    4.Lägg upp den nya.
    5.Ta bort 0faceXXXX-katalogerna under E:\UDATA och E:\TDATA (var beredd på att XBMC-inställningar försvinner)
    6.Titta på den nya xboxmediacenter.xml och jämför med den gamla. Gör de ändringar som verkar intressanta.

Comment

Original inlägg av frejac
      Det kommer ungefär en i veckan, så en från mars känns gammal.

Jag skulle göra så här:
      1.Starta upp avalaunch eller unleachx
      2.Använd en ftp-klient och anslut mot xbox'en.
      3.Spar undan din xboxmediacenter.xml
      4.Ta bort din gamla XBMC-katalog (backup'a den om du känner att du vill)
      4.Lägg upp den nya.
      5.Ta bort 0faceXXXX-katalogerna under E:\UDATA och E:\TDATA (var beredd på att XBMC-inställningar försvinner)
      6.Titta på den nya xboxmediacenter.xml och jämför med den gamla. Gör de ändringar som verkar intressanta.

1. Vad är avalaunch eller unleachx?
      2. Det kan jag.
      3. Vart ligger den?
      4. Hela mappen då eller?
      5. Ska jag inte lägga dit några nya där när jag tagit bort dom?
      6. Måste jag sitta och göra inställningar i xml filen?

Tack för hjälpen så här långt Som jag sa, jag är inte så duktig på detta :P

Comment

finns många som ställt just denna fråga innan dig, prova sökfunktionen på forumet så får du svar på hur du gör

eller läs manualenhttp://manual.xboxmediacenter.de/wakka.php?wakka=Index där står det.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Okej får läsa mig fram där. En sak bara, måste man göra punkt 5 som frejac skrev? Sen vart finns nya uppdateringarna av XBMC?

Comment

ja,
            torrent
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X