Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt XBMC är sönder!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mitt XBMC är sönder!!

Jag försökte ge mig på att uppdatera mitt XBMC men det gick inte så bra, det startar inte alls. Och backupen jag gjorde blev inte fulständig, fattas massor av filer. Finns det ingen cd-skiva man kan ladda hem så det installeras automatiskt? Måste få detta fixat åker ju bort på lörda med xboxen.. Hjäääälp mig...

testa den här

gå in på pirat bukten titta under xbox
    nyligen inlagd är ******* installer
    enkel o bra

Comment

Original inlägg av andersw
      gå in på pirat bukten titta under xbox
      nyligen inlagd är ******* installer
      enkel o bra

Vart hittar jag pirat bukten? Goolade på det men hittade inget speciellt.

Edit: Fattade nu :P
      Last edited by TheMuffinMan; 2006-06-15, 16:57.

Comment

använd google vet jag under e.u.r.a.s.i.a
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har tankat SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6FINAL.iso och har testat att bränna det på cd-r cd-rw och har även försökt att bränna på dvd+rw men det gick inte. Hur som helst när jag bränt på en cd-r eller en cd-rw så händer inget när jag stoppar in det i xboxen, har startat om den och hållt på men fungerar inte. Jag har brännt det som image i nero och det gick fint, men fungerar som sagt inte. Hur ska jag göra för att det ska fungera??? Plz hjälp mig, måste få xbmc att fungera innan imon??!

Mvh TheMuffinMan

Edit: Nu fick jag det att fungerar, lyckades bränna det på en dvd+r skiva med ett annat bränn program. Men iaf när jag väl skulle installera det så blev jag orolig, försvinner alla mina sparade spel? Det vill jag verkligen inte att de ska.

Last edited by TheMuffinMan; 2006-06-16, 02:15.

Comment

kan du ftpa(skicka filer) till xboxen från din dator?
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Har du msn så att man kan skriva till dig på en gång så får du hjälp fortare.
              Vi på forumet ska nog få din box att funka.(Såg att du skapade en ny tråd.)
              Jag har ätit pannkaka!

Comment

Ume_krille87@hotmail.com Uppskattas =)

Comment

En fråga bara.
                  Hade du XBMC som dash eller evox.
                  Du kan ju ladda hem superdisc 3.7.rc8 och bränna den på dvd och följa denna guide.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=8812

Om du inte vet hur du ska göra för att ftp:a med xboxen så läs denna guide.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532 spara den på hårddisken och läs o begrunda.
                  Jag har ätit pannkaka!

Comment

Jag hade evox, grejen är att jag inte kan starta nåt alls på cd-skiva, har testat boota från slayers men fungerar inte. Går det att ftp:a men boxen när man inte är i chippet?

Comment

Har du bränt på cd eller dvd skiva?
                      DVD-R är att rekommendera.
                      Om du inte kan starta i chippat läge så verkar det som att du har ett felflashat bios till chippet.
                      Vad har du för chip?
                      Jag har ätit pannkaka!

Comment

Jag har bränt på alla sorters cd och dvd skivor, inget fungerar. Jag vet faktiskt inte vad det är för chip? Jag får väl ta och lämna in den i värsta fall? Jobbigt jag som ska iväg imon hela sommarn

Comment

startar alltså evox upp när du startar din xbox? om så är fallet så har du ju ftp och du kan rätta till alla fel.
                          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Nej det är inte evox som startar upp, det är vanliga xbox startsidan. Kommer inte alls inte på chippet. Det som är problemet, sen säger alla att jag ska uppdatera bios, men hur då? Jag kan ju inte starta brända skivor? Snälla kan ingen hjälpa mig?

Comment

grejen är att det finns olika märken på dvd läsarna i xboxen.
                              Vilken du har kan jag inte svara på men.
                              Traxdata DVD+RW brukar alltid fungerar att bränna image på.

en hel tråd om vad du ska bränna på för skivor http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=dvd+skivor

så prova bränna på en DVD-RW.
                              Last edited by mysiskatten; 2006-06-16, 16:16.
                              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X