Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bränna XBMC till skiva och läsa/kopiera i Xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• bränna XBMC till skiva och läsa/kopiera i Xbox

tja friends.

nu är det så att jag är en av de människor här i världen som inte har en korsad TP kabel eller router/switch hemma.

MEN jag vill ändå kunna bränna ut mappen med senaste XBMC på CD-R och kunna kopiera den från CD-R till HDDn i xboxen.

nu undrar jag helt enkelt hur jag ska göra. jag har redan förstört 1 CD-R skiva och 1 DVD-R skiva på försök... så nu vädjar jag till er.

verkar inte som om Nero ska användas i varje fall??

aja, tacksam för alla svar som INTE innebär FTP.

packa upp zip filem med XBMC yill tex C:\Temp
    Öppna NERO BURNING ROM
    Let upp mappen C:\Temp\XBMC
    Dra mappen XBMC till Vänster sida i NERO
    Cilicka nu på bränn
    Öppna sedan DVD2XBOX i din xbox
    Kopiera nu in allt till xbox HDn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

jag undrar precis samma sak som hjertis här.

jag kollade även upp DVD2Xbox som pege63 tipsade om, men även det ska ju föras över till Xbox-hdd'n

Kan någon förklara hur man gör, jag är helt lost och cluless.

Comment

Om du öppnar din xml fil på DVD2XBXO så ser du fäljande text:
        <gamedirs>
        <dir>e:\games</dir>
        <dir>f:\games</dir>
        <dir>g:\games</dir>
        <dir>e:\HDDLoader</dir>
        <dir>f:\HDDLoader</dir>
        <dir>g:\HDDLoader</dir>
        </gamedirs>

Denna kan du sen i ditt eget önskemål redigera som du vill tex om du nu har spel på F:
        C:\Bios\
        E:\Music\
        E:\Videos\
        F:\Games\Action\
        F:\Games\Horror\
        F:\Games\Sport\

Så har du ett spel som tex är ett ACTION spel så väljer du ju Games\Action så klart.
        Är det ett BIOS du vill ha in väljer du C:\Bios\, osv osv fattar du vinken?
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

rar:a upp filen xbmc rarfilen så du har en mapp som heter XBMC - sedan öppnar du nero burning rom och väljer bränn som data dvd - lägg in mappen XBMC var säker så att du inte har en till mapp i mappen XBMC som heter detsamma för isånafall är det den mappen du ska bränna.
          Bränn på lägsta hastigheten och välj stäng cd:n efter bränningen och tryck på BRÄNN knappen.

Rekommenderar DVD-RW skiva till detta då det kommer nya förbättrade versioner av xbmc från release gruppen tech 1 gång i veckan så ifall du vill uppdatera din version.

Öppna sedan en filhanterare t.ex. boxplorer eller avalaunches filhanterare m.m.
          Och kopiera in mappen XBMC från cd:n till mappen Apps i XBOXEN så att det ser ut så här (E:\Apps\XBMC) orginal hårddisk och (F:\Apps\XBMC för större hårddisk.
          Starta om och testa.
          Last edited by ckaiy_cool; 2006-07-31, 15:00.
          Jag har ätit pannkaka!

Comment

Tyckte det stog innan att han ville ha in ett bios till C:\Bios eftersom han inte kunde FTPa? Vad tog det vägen?

Comment

Hej. Det måste väl finnas ngt sätt att lägga in dvd2xbox utan att koppla ihop pc o xbox??

Comment

Bränn med nero på en dvd-r

Använd UDF filformat och kryssa i det där om xbox compatible / video nånting

Använd valfri filhanterare beroende på vad du har installerat på xboxen nu, t.ex. den i avalaunch eller xbmc

Du kan ju även göra en egen auto install disk, då lägger du in evo-x som default.xbe på din dvd-r samt gör en evox.ini med ett installationsscript.

Kolla hur evox.ini ser ut på en superdisc t.ex.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X