Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Media Center i HD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Media Center i HD

Är i behag att införskaffa sk. HD kablar för att få fullt ut av min xbox. Filmer m.m. (vilket jag tror jag ska funka)

(Nyss skaffat xbox som jag förövrigt är sjukt nöjd med, SmartXX chip och xbmc, varför skaffar inte alla det?)

Undrar lite vad det är för skillnad på ex. dessa två kablar och av vilken anledning kallar den ena sig HD medans den andra inte gör det?

Det som bara kallas komponent kablar...

Det som kallas HD bla bla bla men oxå ser ut att vara vanliga komponentkablar?

(Man fick tyldigen inte länka till andra sidor här inne...verkar det som)

Tacksam för svar.

denna är det du ska ha iallafall http://www.xbox.com/en-US/hardware/h/hdavpack/

köp http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132&xSec=9
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Köpte den nu idag och ändra upplösningen.

Helvete vilken skillnad 1080i och pang vad xbmc ser äckligt skarpt ut !

Dammit vad glad jag är att offra lite pengar istället för vara dumsnål !

Comment

synd att spelen inte är så åxå
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jupp men ska ju finnas ett antal spel (gissningsvis bara från USA då) men som även har den upplösningen?

Tyckte jag såg något om det på forumet.... hmmm

Edit: Hitta forum tråden "här"
          Last edited by isaxon; 2006-09-01, 18:47.

Comment

Som har 1080i?
            Kan tänka mig 720p, 480 är väl högsta för oss här?
            Har ett spel i den upplösningen
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Checka länken i inlägget ovan från mig så har de skrivit vad de olika spelen hade för möjligheter...

Comment

XBMC(XBOX) gillar inte 1080i kör 720P istället(Rekommendation från de som bygger XBMC)

Xboxen har för lite minne(64MB) därav häger den sig osv osv med 1080i.
                Last edited by mysiskatten; 2006-09-01, 21:59.
                Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Okey, har funkat hitentills i alla fall, men perfa då vet jag om problemet uppstår.

Comment

jag måste vara helt blind..men ja kan inte hitta vart man ändrar till 720P ? Min XBMC är från 060827 så den kan ju inte vara för gammal för att ha den funktionen? alla säger att man ska kolla under apperence men det ända ja kan se att man kan ändra där är 4:3 o 16:9 , help please.

Comment

MSdash

Comment

ahh tack för snabbt svar, men problemet är att jag har en softmoddad maskin...och då går det alltså inte? eller? För då har man ju inte kvar msdash.

Comment

Vad har du för XBE filer i c:\
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jag har bara xboxdash.xbe och fonts katalogen under c:
                            Och i fonts ligger ex.xbe och nkpatcher.xbe det är de ända tre xbe filerna som finns under c
                            Men jag har kvar min backup på "orginal" xboxens c disk om det är något där man kan behålla för att gå tillbax till msdash.

Comment

Ville bara tilläga att jag kopierade in alla mina "backup" filer från c in till c på xboxen o döpte om xboxdash.xbe till msdash.xbe o körde den i xbmc men då får jag bara error 21.
                              Något tips?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X