Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fatal error efter installation av XBMC 2.0

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fatal error efter installation av XBMC 2.0

Jag får Fatal error i rött när jag försökt installera nya XBMC ver 2.0 final:
    T:\guisettings.xml Line 0
    Failed to open file

Har läst över hela nya XBMC under E/Apps/XBMC
    Sparat över nya default.xbe över evoxdash.xbe på C/
    Läst över efter rättelse av pekning på E/Apps/XBMC i XboxMediaCenter.xml till C/

Vad är fel?

du är inte den första som frågar det
    läst readme filen som följt med?
    gör det
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Jag har nu gjort exakt som Option 1 beskriver i manualen på hemsidan som hänvisas till i readme filen, men får samma fel.
      Hela E/Apps/XBMC är ny installerad, där ligger default.xbe som textfilen evoxdash.cfg pekar på eller hur?
      Har laddat ned default.xbe enligt Option 1 som jag rename-at till evoxdash.xbe och resetat - men får alltså T:\guisettings.xml line 0 felet
      Skall inte alla xml-filer vara eliminerade? Se manualen
      Jag fattar inte ett skit av det här

Comment

så du har gjort allt detta? står i readme filen

UPGRADE TIPS______________________________________________ __________________
        If you're updating from a VERY old/bad build you may get issues. Follow these simple rules:
        o Replace (FTP OVERWRITE) all files in your XBMC folder with fresh ones from your new build
        o Delete old settings (from UserData/guisettings.xml)
        o In some rare cases some of the database files in UserData/Database/*.db may need manual deletion
        (usually if they are very old). Note: This loses all per file settings you made with the old build!

lite cut and paste för dig
        -------------------------------------------------------------------------
        1. Find out what the dashboard on your Xbox is (usually evoxdash.xbe in C
        2. Rename this file to avalaunch.xbe (this will be used as a fallback if execution of the new shortcut fails).
        3. Download the XBMC Shortcut XBE and rename it to whatever the dash was named (usually evoxdash.xbe)
        4. Upload the renamed XBE to where the old xbe was (the old dashboard)
        5. Install XBMC to somewhere on E: or F: (best to install to E:\Apps\XBMC, making sure the files go in there, so you DONT have E:\Apps\XBMC\XBMC)
        6. create a text file and put the path to the XBMC default.xbe inside it (eg. E:\Apps\XBMC\default.xbe)
        7. rename to whatever the dashboard was named, except use the extention ".cfg" instead of ".xbe" (eg. evoxdash.cfg)
        8. Upload the renamed text file to the same place you uploaded the shortcut xbe to in step 3.

-------------------------------------------------------------------------

gör allt ovan sedan upgrade tips

sedan

9. Reboot
        Last edited by mysiskatten; 2006-10-10, 10:28.
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Som jag skrev har jag gjort exakt så som står i manualen dvs din punkt 1-8 ovan. Det enda osäkra är om jag hade evoxdash.xbe tidigare som load med det tror jag. Under C-biblioteket finns även några andra gamla filer, skall dom bort (log-filer + någon annan xbe -fil). Mediacenter xml har jag deletat.

Det enda som gör mig osäker är punkt 2 och 3 i Upgrade tips då jag enligt punkt 1 deletat hela XBMC foldern och skrivit in den fräsch. Tog 2 minuter...

- vad jag kan se har jag inte någon guisettings.xml alls under Userdata
          - Userdata db-filöes är jag osäker, det är ett nytt tips, får kolla det ikväll (är på jobbet nu). Jag har däremot deletat aktuella mappar i Tdata och Udata enligt tidigare tips ( alltså tagit bort mapparna...fel?

Åke

Comment

edit: dubbel post - se nedan
            Last edited by mysiskatten; 2006-10-10, 12:48.
            Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

- vad jag kan se har jag inte någon guisettings.xml alls under Userdata

det ska du ha.

lite info om de nya filerna
              http://xboxmediacenter.com/wiki/inde...serData_Folder

edit:
              kan ju kia på denna tråd om den gör dig klokare vet jag inte
              http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t518718.html
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Hej igen,
                något större är fel tror jag, kanske har jag fått fatt på fel zip.fil för jag har inte alls de filer under UserData som jag skall ha enligt manualen i XBMC:

Jag har i mappen Userdata/ Visualisation (mapp) och sedan följande xml-filer:
                Keymap
                LCD
                PartyMode
                RssFeeds
                Sources

Thats it!

Här fattas alltså en massa filer - jag har laddat ned

XBMC-2.0.0-FINAL-FAT-T3CH.rar

Den är på 79 MB och från 29.9.2006

Kan du hjälpa mig hitta rätt fil?

Mvh
                Åke

Comment

det är bara dom filerna i den mappen+mappen Visualisations
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Varför får jag felet enligt ovan och varför hänvisar manualen till en sådan fil i denna mapp?

Comment

svaret ligger ju här:
                      - I had already copied XBMC folder into: F:\Apps\XBMC\
                      - Renamed "SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe" to "evoxdash.xbe" (ligger i zipp filen xbmc i mappen _tools)
                      - Renamed "SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg" to "evoxdash.cfg" (ligger en färdig mall redan bara döp om CFG filen till evoxdash.CFG)
                      - Edited "evoxdash.cfg" and changed it to "F:\Apps\XBMC\default.xbe"
                      Last edited by pege63; 2006-10-10, 21:56.
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

1) jag kör E men det kvittar eftersom jag pekar på E i cfg-filen
                        2) nej någon XboxMediaCenter.xml finns inte med i mappen _tools - sorry
                        3) renamat osv enligt instruktion - tycker det är konstigt att evoxdash.xbe nu bara är 40 Kb istället för 6,9 MB men det kan väl någon förklara ( är det för att jag egentligen kör default.xbe?)

Comment

evoxdash.xbe(40kb) är bara en genväg till default.xbe som ligger i xbmc mappen

fråga har du din xbmc på F:\Apps\XBMC\
                          eller E:\Apps\XBMC\
                          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

E:\Apps\XBMC och evoxdash.cfg pekar dit på default.xbe

XboxMediaCenter.xml finns verkligen inte i rar-filerna eller är jag blåst?

Comment

skit i den nu kom med av misstag sorry

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X