Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trubbel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trubbel

Har precis installerat om win, och gjort alla inställningar så det bara ska va o börja kika på filmer etc. men icke!

får ingen kontakt med xboxet, även om nätverksanslutningen är aktiv.. har kollat xboxet ip säkert, 10 ggr, och där är allt som det skall.. Kruxet är att nätverksanslutningen skickar bara, men mottar inget. Har därför kollat brandväggar osv, och även prövat när dessa är avstängda. Jag har fått det att fungera en gång, efter några rebootar och sådära, men känns väldigt konstigt att det ska funka en gång av tio typ. Även prövat o pinga xboxet genom command prompten, men även där inget svar..

Någon som vet vad det kan vara, är mycket tacksam för hjälp!

hur ser ditt nätverk till xboxen ut?

router osv
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Ingen router, direkt via nätverkskabel..

Comment

klicka på mitt namn kolla min sida klicka på nätverksinst du kan inte misslyckas
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av bull3n
          Ingen router, direkt via nätverkskabel..
          Fungerar direkt "länkning" med Xboxen? Hur vet datan vad den ska göra utan en switch...

Comment

Pege63, tack för tipsen! dock så strular det lite än, ibland så får jag kontakt, men vissa gånger måste jag inaktivera för att sen aktivera nätverksanslutningen, och ibland reboota boxen x-antal gånger.. mkt konstigt, har aldrig varit så här förut :/ några fler förslag på åtgärder??

Comment

ja ta bort & sätt in allt igen i egenskaper i nätverk
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Fortfarande samma problem, prövat ta bort och sätta in alla siffror i egenskaper.. Vidare förslag på åtgärdet?!

Comment

Kolla egenskaperna för ditt nätverkskort på datorn. Prova ställa om full/halv duplex, prova sätta hastigheten på fast 100mbit eller på 10mbit (står i regel som auto default).
                  Slå alltid på datorn först och när den är igång sätt först då på XBoxen.

Kanske kan det hjälpa...
                  Ver 1.4 <> SmartXX v2
                  LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                  IR-Mod<>XBMC

Comment

Prövat det med merlin, utan framgång kliar mig i huvudet och undrar vad felet kan vara...

Comment

Du har alltså XBOXen ansluten direkt till PC'n?
                      Använder du korsad nätverkskabel? (måste)
                      Vilka IP'adresser resp subnetmask har du satt på PC och på XBOX?

Comment

Prova det mest logiska
                        testa med ett annat kort funkar det då så e gammla kortet sönder om inte så e det hel, kostar ju inte mer än 70:- 100MB

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X