Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med visning av dashboard!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med visning av dashboard!

Skulle lägga in det senaster XBMC som dashboard, men när jag gjort allt efter instruktionerna på http://www.xboxmediacenter.com/wiki/...As_a_Dashboard funkar inget längre...När jag startar xboxen står det "xecter 2 config live loading" precis som vanligt sen kommer xbox-symbolen som var orginal upp, det står altså ingenting där det brukar stå xecuter rox my box... sedan kommer det upp nån konstig bild..jag kan inte få kontakt via FlashFXP och får heller inte igång varken Slayers eller Superdisc... Vad ska jag göra?
    Det går att köra orginal spel osv...
    Last edited by xenon123; 2006-11-04, 14:50.

Hade du letat i forumet så hade du hittat en beskrivninga hur du skall göra för att få igång XBMC som dashboard, har nog skrivit x antal ggr nu det börjar bli tjatigt upprepningar av tidigare beskrivningar.

Förstår inte heller varför du inte skulle få igång SD3.7rc8, har du pillat i x2config.ini filen?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag gjorde som det stod på http://www.xboxmediacenter.com/wiki/...As_a_Dashboard
      och det lär väll vara rätt eller hur?
      och nej...jag har inte "pillat i" x2config.ini-filen utan följde instruktionerna!
      Har även lyckats med att fixa XBMC som dashboard i dom tidigare versionerna...

Comment

Oki jag drar den en gång till
        I XBMC zippfil innehäller 2 st mappar xbmc & Tools
        I tools ligger 2 st filer SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg & SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe.
        Byt namn på dom till avalaunch.cfg & avalaunch.xbe

Då startar XBMC som dashboard eftersom din x2config.ini fil har följande boot
        dash1Name = c:avalaunch.xbe
        dash2Name = c:xbmc.xbe
        dash3Name = c:unleashx.xbe
        dash4Name = c:xbmc.xbe
        dash5Name = c:xboxdash.xbe

SD bootar på default.xbe i x2config.ini är dvdBootXbeName = default.xbe just så.
        Jag testade precis & det funkar
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

...men det spelar ju ingen roll nu när inget funkar längre...

Comment

jag sa att det var märkligt eftersom
            SD bootar på default.xbe
            x2config.ini är dvdBootXbeName = default.xbe just så.
            Jag testade precis & det funkar

Comment

Du får boota på en SD eller liknande.

Hett tips till andra som ska byta dash är ju att se till att ha en bootbar skiva fixad innan man sätter igång. Såvida man inte har SmartXX då det ju blir onödigt med tanke på ftp-funktionen.

Comment

ja jag sa just det i dom senatse inläggen

Comment

Jag testade det men fick det inte att fungera. Har lämmnat in xboxen nu och allt fungerar som det ska!
                  Men varför fick inte jag varken slayers eller *********** att funka?
                  Dom måste väll ha gjort på det sättet i affären där jag lämnade in den?
                  Vågar ju inte prova igen förs man har en superdisc eller liknade ifall det skulle skita sig...
                  Last edited by xenon123; 2006-11-02, 23:00.

Comment

Brände du på en dvd-r skiva?
                    Jag har ätit pannkaka!

Comment

Ja, jag provade både med dvd-r och cd-r. Kanske ska prova med cd-rw?

Comment

Rekommenderar starkt verbatim DVD-R eller traxdata DVD-R och bränn på lägsta hastighet.
                        Verbatim finns på t.ex. elgiganten och Traxdata finns på clas ohlsons.
                        Jag har ätit pannkaka!

Comment

Köpte nån dvd-r på claes olsson, vet inte om det var traxdata men den funka i alla fall inte. Håller på och bränner *********** på en CD-RW med märket Verbatim. Får se om det funkar!
                          Last edited by xenon123; 2006-11-03, 16:24.

Comment

CD-RW räcker bra länge
                            Min samsung tuggar allt har testat ett 20 tal olika skivor alla funkar

Comment

Har testad typ allt nu men inget vill fungera...olika cd-skivor, olika brännarprogram och olika bootdiscar men inget funkar...Spelar det nån roll om man skriver över en cd-rw. har gjort det i nero med fullständig radering.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X