Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya XBMC seg att streama video..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nya XBMC seg att streama video..

Jag har sökt till förbannelse utan resultat nu, hoppas det finns någon här som kan hjälpa till.

Först vill jag bara säga att jag har kört XBMC i flera år utan några som helst problem.

Jag har ccxgui v 1,4 installerat på min dator, och har streamat filmer och musik från pcn via xboxen felfritt fram tills jag uppdaterade XBMC nu idag. Testade för drygt ett år sedan, då blev det samma sak..

När jag startar en film på xboxen, så står det bara "caching subtitles" i typ 5 minuter sen startar filmen och fungerar felfritt.
    Det spelar ingen roll om det är en stor eller liten filmfil...

Otroligt störande, det står så även om det inte ens finns någon subfil i mappen..

Har hört fler med det här problemet men ingen lösning..

Någon??

Musik och bilder går hur fint som helst, det är alltså bara video...

Har precis exakt samma problem, riktigt drygt. Har dock inte det problemet i smb utdelning så det verkar som om de e bara e relaterat till xbms sharing, någon som provat med nått annat program än ccx ?
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

Comment

Varför inte bara använda smb? Funkar klockrent.
      Välkommen hem till min enkla boning

Comment

För att smb använder man tex inom ett lan om man har en burk utanför lanet så kan man inte använda smb. Därav att man använder ccx.
        XBOX 1.6
        Samsung DVD
        Xecuter 3 + Front
        Bios X3 3294
        200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
        Cyklowiz

Comment

Original inlägg av Belsebubben Visa Inlägg
          Varför inte bara använda smb? Funkar klockrent.
          alla kan inte ha smb för det funkar inte i xp home

Comment

det är väl åxå en anledning. Eller har för mig att det funkar men det går inte å lösenordsskydda eller nått ? äh kan ha fel åxå.

Mycket riktigt finns en förenklad variant även kallad "förenklad fildelning" som man kan bocka av i professional versionen så man kan ställa in massa annat skoj
            Last edited by JaXXuSinc; 2006-11-30, 00:11.
            XBOX 1.6
            Samsung DVD
            Xecuter 3 + Front
            Bios X3 3294
            200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
            Cyklowiz

Comment

Det kom ett svar tillslut, fint

Men SMB ehm har jag aldrig ens testat.. har svårt att tänka mig att någonting kan vara smidigare än att köra direktstream från PC.. Inget krångel med mappdelning överhuvudtaget. Bara köra ccxstream som service på datorn så är man alltid uppkopplad..

Nu med nya versionen av XBMC blev det ju som sagt otroligt segt, så kanske ska kika närmare på smb.. Någon som kan länka eller skriva lite snabbt hur/vad jag måste göra för att få igång smb?

Comment

Det är faktiskt ganska enkelt i XP Home kan du tyvärr inte lösenordsskydda dina mappar vilket kanske inte är så bra, men i XP Professional är det bättre, klicka på verktyg -> mappalternativ -> visning. Ta bort bocken för "Använd förenklad fildelning" klicka på Ok. Ifall du inte har aktiverat "Fil och skrivardelning" så bör du göra det först :-) Men annars äre bara att dela ut en mapp, sätta rätta behörigheterna, döpa samt sätta ett lösenord på ditt användarnamn. Sen skriver du typ förljande sträng i xboxmediacenter.xml eller sources.xml beroende på version.

<bookmark>
                <name>Filmer/musik</name>
                <path>smb://användarnamn:lösenord@ipadress/resursnamn</path>
                </bookmark>

Sen ska det bara funka :-)
                Fråntar mig allt ansvar ang stavfel då klockan e på tok för mycket.
                XBOX 1.6
                Samsung DVD
                Xecuter 3 + Front
                Bios X3 3294
                200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
                Cyklowiz

Comment

Såg faktiskt att det fanns en ganska bra tråd på ämnet smb :-)
                  http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15068
                  För övrigt vill jag inte överge problemet som tråden starta om så om nån kommer på en lösning, hör av er :-)
                  XBOX 1.6
                  Samsung DVD
                  Xecuter 3 + Front
                  Bios X3 3294
                  200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
                  Cyklowiz

Comment

Visst, men jag tror att det är överkurs för gemene man, de flesta behöver nog inget lösenord.

Så här gör du:

1. Högerklicka på mappen du vill dela ut. Välj "Delning och säkerhet.."
                    2. Bocka för Dela ut den här mappen på nätverket. Om det är första gången måste du klicka på nånn blå text om att inte använda guiden eller nått (minns inte).
                    3. Verkställ.
                    4. Ok.
                    5. I XBMC går du in i min musik eller filmer vad det nu är du vill ha.
                    6. Title på fjärren, där kan du lägga till en resurs genom att bläddra dig fram.

Hur lätt som helst och det skall streama utan problem.
                    Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Tack för svaren.

Så det är alltså en helt vanlig mappdelning.. Haha lite komiskt att jag inte ens tänkt tanken under alla dessa år :P

Ibland är det enklare än vad man tror!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X