Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama från pc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama från pc

Jag har läst några guider om detta här på forumet, men de är inte skrivna så en vanlig arbetare förstår.

Men jag har två datorer och en gammal xbox som är kopplad via en router dlink 604:a. Nätverk mellan datorerna är fixade så nu vill jag bara kunna streama från datorerna till xboxen, hur gör jag på ett enkelt sätt?

Jag har laddat ner xbmc och öppnat den på datorn, det står en himla massa "junk" där som jag inte har den blekaste om.
    hur går jag tillväga?

klicka på mittnamn gå till min sida klicka på länken nätverksinst läs förstå & få det att funka, kan inte misslyckas
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag fattar inte en sak..vissa kan starta om xboxen till "orginal läge".
      Hur gör man det och vad är MS Dashboard. För när jag startar min xbox kommer Evo-X först upp sen Avalaunch och sen kommer menyn där man kan väljaXBMC, Program, Spel osv.
      Och vad är System Utils? Har det nåt annat namn elr hur kommer man dit?

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
        klicka på mittnamn gå till min sida klicka på länken nätverksinst läs förstå & få det att funka, kan inte misslyckas

nu är det kirrat, tack.

men nu till en fråga, kan jag streama från 2 datorer i samma nätverk som xboxen? och isåfall hur!
        kan man ha ett , och sedan det andra ipnummret eller något i den stilen?

Comment

har du datorerna i ett nätverk (tex mshome) så kan det bli såhär om du tex vill se en film. I xbmc väljer du mina filmer -> smb:// -> mshome -> dator1/ dator2 -> filmer -> film.avi.
          Lite stressad, men jag hoppas att du förstår.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X