Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdaterade xbmc - som crashade

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdaterade xbmc - som crashade

Jag köpte min xbox för cirka 1,5 år sedan och har inte uppdaterat något. Men eftersom det strular att streama från Vista blev jag rekommenderad att uppgradera så skulle det funka.

Laddade ner denna: XBMC 2007-04-28 PIMPED. Installerade enligt: http://xboxmediacenter.com/wiki/inde...Upgrading_XBMC

Men det funkar inte. Fatal Error: T:\guisettings.xml, line 0 failed to open file.

Jag har inte ens en t:!

Har letat runt i forumet men inte hittat något som kan hjälpa mig, så vore oerhört tacksam för svar. Ska jag ladda ner nåt annat? I så fall vilken länk?
    Last edited by coughlin83; 2007-05-18, 00:56.

tanka hem superdisc och boota med den, sen ersätter du xbmc mappen med den nya o startar om.

superdisc fungerar nämligen som ett vanligt dashboard med ftp-överföring också

Comment

vad är superdisc? och var tankar jag hem den? varför behöver jag den, eftersom jag kan komma åt xboxen via ftp. jag undrar mer vilken version jag ska ladda ner av xmbc och hur jag ska installera den korrekt så jag inte får upp det här felet igen.

tack.

Comment

XBMC-SVN_2007-05-14_rev8943-T3CH
        Ta bort hela den gammla mappen
        Sätt in hela den nya mappen
        Ta bort mappen 0face008 i E:\TDATA & E:\UDATA.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

tack! och ndet enda jag gör är att radera hela xbmc-mappen och lägga in den nya? så ska allt funka?

Comment

Ja & Ta bort mappen 0face008 i E:\TDATA & E:\UDATA.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Se också alltid till så du har med alla katalogerna i XBMC zip filen. Har du inte alla kan det ge fel och du får svart skärm. Då är det alltså superdisc som är lättast att använda och starta Xboxen med och använda FTPn.
              Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X