Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med streaming i XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med streaming i XBMC

Hej, Detta blir mitt första inlägg, som jag såklart måste börja med ett problem

Följande fel har börjat inträffa när jag streamar, Mitt i streamen så går den ur, och klagar på "invalid computer name"

Sen hänger Xboxet sig ibland, och ibland inte, då får man gå in igen och starta om filmen, så händer det likadant...

Har inte tillgång till Xboxet nu så kan inte se vilken version av XBMC jag har, men är det någon som stött på liknande fel?

Vore tacksam för svar, och Tack för ett superbra forum!

Mvh Micke

Kör du vista eller XP??

Comment

Jag kör XP

Comment

använd ccxgui för att streama,fungerar alltid utan problem. inget hack,hack.

helt klart det bästa alternativet för streaming,enligt mig.

Comment

använder du SMB så klarar den att spela upp filmerna direkt ifrån rar arkiv...

kolla så att ditt datornamn inte är längre än 8 tecken
          share-namnet bör heller inte vara längre

Comment

även ccxgui klarar av rar utan problem,och img,och bin. har aldrig haft problem med nån sorts fil

Comment

Har du kunnat streama filmer innan med den version av XBMC du använder nu??

Comment

Samba är väl att föredra och man slipper allt bök med nåt extra progg... Inget större problem att få det att fungera och ligger du bakom en router så är säkerheten inget problem heller
                Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

glömde att lägga till en sak...
                  kolla så att inte nätverkskortet i datorn tillåts att stängas av för att spara ström...
                  du hittar inställningen i enhetshanteraren på själva nätverkskortet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X