Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBMC som dash - hur startar jag orginal dashboarden?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBMC som dash - hur startar jag orginal dashboarden?

Uppdaterade i sommras efter lite trixande mediacenter till en nyare version (2.1 från juli 2007). Nu har jag bytt tv och skulle behöve komma in i ms orginal dash för att ändra inställningarna till komponent då den nya tv:n har stöd för det. Någon som vet hur man lättast gör detta?

Tryck ner högra styrspaken och välj Menysystem i XBMC.

Antar att du vill sätta på HD-upplösningar? (480p, 720p, 1080i) Då måste du använda Enigmah för att sätta Xboxen i NTSC-läge innan du går in dashboard. När du väl satt på HD-alternativen kan du byta tillbaka till PAL-läge igen. Fast det kanske du redan visste.

Comment

Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
      Tryck ner högra styrspaken och välj Menysystem i XBMC.

Antar att du vill sätta på HD-upplösningar? (480p, 720p, 1080i) Då måste du använda Enigmah för att sätta Xboxen i NTSC-läge innan du går in dashboard. När du väl satt på HD-alternativen kan du byta tillbaka till PAL-läge igen. Fast det kanske du redan visste.
      Tack så mycket. Ska genast testa.

Comment

i de senaste versionerna finns inte det alternativet kvar
        om du inte har möjlighet att starta utan moddingen så kan du genom filhanteraren starta xboxdash.xbe ifrån rooten på C: i xboxen

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
          i de senaste versionerna finns inte det alternativet kvar
          om du inte har möjlighet att starta utan moddingen så kan du genom filhanteraren starta xboxdash.xbe ifrån rooten på C: i xboxen
          Har inte hunit testa det tidigare förslaget än, men nu har jag ett alternativ om det inte fungerar på den versionen jag har. Supertack!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X