Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen bild när jag lägger in filmer från datorn

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen bild när jag lägger in filmer från datorn

Varför får jag ingen bild när jag lägger in en film från datorn till xboxens Media player? och vad betyder xbmc
    Vet inte rikigt vad mitt chip heter men det stårevolution x v+3921
    evo-xnär jag startar den? Går det att lägga till några codecs till xboxen? filmen funkar om man startar den i Media center Men det verkar ju inte vara lika bra som det andra?

xbmc står för just xbox media center, och det är det som gäller, det släpps inga uppdateringar till xbmp(xbox media player) längre, så kör du på xbmc, det är som sagt det som gäller, ladda ner ny version bara så e saken biff

Comment

Men i mitt gamla xbox gick det hur bra som helst att titta på film i media player altså det som står i menyn
      Xbox media player/reboot/poweroff/system utils/games/Apps
      Denna media player vill jag använda istället för att behöva gå in på Apps och välja Media Center? Kan man inte få Media Player att funka på någe sätt då?.. för jag tycker det e Mycket bättre!

Comment

varför tycker du det, för det är det inte, med tanke på att det inte släpps uppdateringar längre, så KAN det väl nästan inte vara bättre, men det är ju individuelt, jag kan det inte, för jag använder det inte

Comment

Du kan i Section "Root" i din evox.ini fil
          Lägga till följande sträng ex:
          Item "Xbox Media Center","F:\Apps\Xbmc\default.xbe"

Om du nu har dina apps i F
          Eller så kan man ha XBMC som dash istället
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X