Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändra till 720, snälla hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ändra till 720, snälla hjälp

Har äntligen skaffat mig en platt tv och vill nu ändra så att jag kan köra 720 material genom boxen

Jag har ändrat til NTSC via enigma

Går sen till dashen --> setting-->Video
    Men där har jag bara Normal,Letterbox och widescreen att välja.

Sen i xbmc så är 480, 720 och 1080 inte möjliga att kryssa i.

Vad kan vara fel? Jag kopplar boxen till TVn via scart, kan det vara det??

Snälla hjälp

Japp, du måste använda komponentvideokabel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

När den sedan är i så känner den av det & du kan då välja dom alternativen
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Japp då har man fått kabeln ifrån er och kopplat in den.
        Nu kunde jag ändra till 720.
        Har nu testat både med en film och ett TV avsnitt men det bara hackar och efter en stund fryser hela bilden.

Vad göra??

Comment

Byta till den senaste versionen av XBMC
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Denna har jag inne
            T3CH XBMC 2008-04-20 SVN rev12746-REPACK:

Testat att föra över filen till boxen och spela den där ifrån
            Även testat att streama från datorn.

Den fill jag testar är

XX.XXX.XX.XXX.s03e18.720p.hdtv.x264-XXX

Som är en MKV fil
            Last edited by P.Bateman; 2008-04-28, 22:21.

Comment

jo men den stöder nog INTE x264 för min klarar det inte heller
              grafikkortet är för klent

Comment

åfan, ja ja det va det inte mycket att hurra för. 99% av allt HD material som släpps är ju x264. Vete fan om jag sett nått TV avsnitt som inte är det

Comment

va alla är ju i xvid avi
                  xxx.x264.mkv brukar ligga på en 4.5 GB ju

Comment

Allt du hittar i x264 720P mkv hittar du i vanlig xvid avi. Bästa formatet som din xbox orkar med är dom som heter ....HR.... nånting och är dubbelt så stora som "vanliga" xvid avi.

Vill du se 720P och 1080P får du köpa en tvix eller popcorn hour.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

En Popcorn är absolut inte fel ... Inhandlade en sådan för ett par veckor sedan och ångrar mig inte en sekund ...
                      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X