Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföra DVD .img till xboxet?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Överföra DVD .img till xboxet?

Tjenare (Hansi)

Jag undrar hur jag ska göra för att kunna se en DVD film på xboxet utan att behöva bränna den på DVD-skiva?

Har försökt att överföra .img filen, men den är troligen för stor för att föras över.
    Hur ska jag bära mig åt? Finns det något annat program för att föra över den eller hur går det till?
    Ska jag behöva streama filmen eller?

Tackar för svar!

Mvh A.T
    When we were good they never remember.
    When we were bad they never forget.

Rippa den till en DivX fil sen föra över den mitt tipps iaf
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Då tappar jag ju DVD-kvalitén. Meningen va när jag "köpte" dvd filmen på internet var att jag skulle se med dvd kvalle, annars kunde jag "köpt" en DivX version av filmen.

Comment

Packa den i winrar så det blir flera småfiler
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Å du kan ju alltid streama, så slipper du ju föra över den...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Packa den i winrar så det blir flera småfiler
            Ska jag överföra rar filerna sedan?
            Eller ska jag överföra dem och sedan packa upp dem på xboxet?

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att streama, xboxet är kopplat via en switch..

Comment

Kan du ftpa: över filer så kan du även streama :-)

Filerna behöver du inte packa upp.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Kan du ftpa: över filer så kan du även streama :-)

Filerna behöver du inte packa upp.
                Jag överförde alla rar filer, va tvungen att korta ner namnen då det inte gick att överföra... men hur ska jag kunna starta filmen? XBMC hittar inte rar filerna..

Comment

Om du lägger till mappen där alla rarpackade filmerna ligger på i dina filmer, så öppnar du .rar filen och sedan klickar på .img filen, sedan kommer dvdfilmen att starta igång.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X